وال استریت ژورنال: السنوار درباره وضعیت القسام و آمادگی در نبرد به رهبران حماس اطمینان داد

وال استریت ژورنال: السنوار درباره وضعیت القسام و آمادگی در نبرد به رهبران حماس اطمینان داد
جمعه 11 اسفند 1402 - 10:19

یک روزنامه آمریکایی فاش کرد السنوار پیامی را به رهبری جنبش حماس در قطر فرستاده و در آن تاکید کرده‌است: اسرائیلی‌ها «دقیقاً همان جایی هستند که ما می‌خواهیم» و برای حمله مورد انتظار به رفح آماده هستیم.

العالم - آمریکا

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس در غزه با ارسال پیامی به مقامات این جنبش در خارج به آنها در مورد وضعیت مبارزان و پیشرفت در درگیری‌ها اطمینان داد.

این روزنامه افزود که رهبران ارشد حماس در خارج از غزه در این ماه در قطر جمع شدند و پس از آن پیامی از السنوار دریافت کردند که در آن گفته بود: «نگران نباشید. اسرائیلی‌ها دقیقاً همان جایی هستند که ما می‌خواهیم.»

بر اساس گزارش موجود در این مقاله و به نقل از چندین منبع مختلف، حماس همچنان از قابلیت‌های نظامی قابل توجهی برخوردار است.

تغییر تاکتیک مبارزان حماس

بر اساس این گزارش، حماس و رزمندگان مقاومت تاکتیک‌ها و روش‌های جنگی خود را علیه ارتش اشغالگر در نوار غزه تغییر داده‌اند. در ماه‌های اخیر، آنها ترجیح داده‌اند از جنگ و درگیری مستقیم با سربازان اجتناب کنند و در عوض با ایجاد تله و کمین برای سربازان - یا از طریق استفاده از موشک‌های ضد تانک یا با کار گذاشتن مواد منفجره - جنگ چریکی مشخصی را انجام دهند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه مدعی شد که یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در غزه، «در حال برنامه ریزی برای کشاندن صهیونیست‌ها به عملیات رفح» است. این روزنامه اشاره کرد که او در پایان پیروز خواهد شد.

منابع آگاه از جزئیات این دیدار به روزنامه مذکور گفته‌اند که فرستاده السنوار همچنین به مقامات اطلاع داده‌است که رهبری و رزمندگان القسام به دلیل آمادگی برای حمله در رفح در وضعیت خوبی هستند.

منابع مطلع اشاره کردند تلفات زیاد در باریکه غزه، فشار بین‌المللی بر اشغالگران برای توقف جنگ را افزایش می‌دهد.

وال استریت ژورنال استراتژی السنوار را پس از رهبری بزرگترین عملیات ضد صهیونیستی به عنوان یک «پیروزی تاریخی» توصیف کرد و نوشت: این جنبش بعد از این حمله در برابر عملیات ارتش اشغالگر ایستادگی کرد، به طوریکه حماس به عنوان «رهبر آرمان ملی فلسطین» تلقی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، ارتش اشغالگر نگران بود که حتی با پیروزی در میدان نبرد، این مساله به شکست حماس که هدف جنگی صهیونیست‌ها همراه با بازگشت اسیران نزد این جنبش است، منجر نشود.

پیش از این برخی رسانه‌های عبری در مورد محل حضور یحیی السنوار در باریکه غزه و اینکه آیا وی از نوار غزه خارج شده‌ یا به مصر رفته‌است، سوال کرده بودند. این رسانه‌ها اشاره کردند اسرائیل اطلاعاتی از موضوع ندارد.

ارتش رژیم صهیونیستی بیش از چهار ماه است که به بمباران نوار غزه ادامه داده و به گفته سازمان ملل متحد، کل محله‌ها را ویران و 1.7 نفر از 2.4 میلیون نفر را آواره کرده که یک بحران انسانی فاجعه بار را به دنبال داشته‌است.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها