چین، کشتار مردم غزه در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه را محکوم کرد

چین، کشتار مردم غزه در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه را محکوم کرد
شنبه 12 اسفند 1402 - 16:48

سخنگوی وزارت امورخارجه چین، کشتار گسترده فلسطینی‌ها توسط رژیم اسرائیل در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه را به شدت محکوم کرد و گفت: پکن از تل‌آویو می‌خواهد هرچه سریع‌تر این حملات را متوقف کند.

العالم - آسیا

به گزارش تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، مائونینگ با تاکید بر اینکه فاجعه انسانی در باریکه غزه بی سابقه است، تصریح کرد: شورای امنیت باید هر چه سریع‌تر در جهت آتش‌بس فوری قدم بردارد و اعضای شورا نیز با نگرش منصفانه و مسئولانه، نفش سازنده ای در پیشبرد آتش بس فوری ایفا کنند.

وی افزود:‌ پکن با همکاری همه طرف‌ها در جامعه جهانی تلاش هایش را ادامه خواهد داد تا شورای امنیت را به سمت اقدامات مسوولانه برای پایان این جنگ، تسهیل وضعیت بشردوستانه، اجرای توافق «راه‌حل دودولتی» و دستیابی به صلح و ثبات بلندمدت در خاورمیانه سوق دهد.

ده‌ها فلسطینی روز پنجشنبه هفته گذشته در اطراف کاروان کمک رسانی در شمال غزه کشته شدند. حماس نیروهای اسرائیلی را مقصر می‌داند که به سوی جمعیت فلسطینی تیراندازی کرده‌اند. مقام های بهداشتی غزه می‌گویند که دستکم ۱۰۴ فلسطینی بر اثر این حمله اسرائیل کشته شدند و تعداد تلفات فلسطینی‌ها در طول پنج ماه جنگ به بیش از ۳۰ هزار نفر رسید.

تاکید چین بر حفظ ثبات راهبردی در جهان

مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین در واکنش به اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، اظهار داشت: پکن همواره تاکید کرده است که همه کشورهای دارای سلاح هسته‌ای باید مفاد امنیت مشترک جهانی ر پذیرفته و تعادل و ثبات راهبرد جهان را حفظ کنند.

به گزارش ایرنا،‌ ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه گفته بود نیروهای راهبردی هسته‌ای مسکو در حالت «آماده باش کامل» قرار دارند، و در مورد خطرات وقوع یک جنگ هسته‌ای تحت تاثیر افزایش تنش‌ها و اختلافات میان غرب و روسیه هشدار داد.

وی افزود:‌ اگر کشورهای غربی به اوکراین نیرو بفرستند، احتمال جنگ هسته‌ای افزایش پیدا می‌کند.

اظهارات پوتین پس از آن مطرح شد که امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه پیشنهاد ارسال نیروی نظامی به اوکراین در جریان جنگ با روسیه را مطرح کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین خاطرنشان کرد: سران پنج کشور دارای سلاح هسته‌ای در ژانویه ۲۰۲۲ (دی ماه ۱۴۰۰) در بیانیه مشترکی متفق‌القول بودند که جنگ هسته‌ای پیروز ندارد.

وی افزود:‌ ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که آرامش و خویشتن‌داری را حفظ کنند و از راه گفت‌وگو و مشورت، یک معماری امنیتی متعادل، مؤثر و پایدار اروپایی بسازند.

پربیننده ترین خبرها