خشم اردنی‌ها از ایجاد پل هوایی برای امدادرسانی به رژیم اشغالگر

خشم اردنی‌ها از ایجاد پل هوایی برای امدادرسانی به رژیم اشغالگر
شنبه 12 اسفند 1402 - 19:38

هزاران نفر از مردم اردن امروز (شنبه) در محکومیت ایجاد پل هوایی برای امدادرسانی به رژیم اشغالگر صهیونیستی در سایه ادامه جنگ و محاصره ظالمانه نوار غزه، تظاهراتی گسترده برگزار کردند.

العالم - اردن

به گزارش رسانه های عربی، نیروهای امنیتی اردن با توسل به زور زنجیره انسانی معترضین به امدادرسانی این کشور به رژیم اشغالگر صهیونیستی از طریق ایجاد پل هوایی را متفرق کردند.

بامداد دیروز (جمعه) نیز در پی کشتار غیرنظامیان در شمال غزه، شماری از مردم اردن مقابل مسجد «الکالوتی» در امان پایتخت این کشور تجمع اعتراضی برپا کرده بودند.

بر اساس این گزارش، معترضان با سردادن شعارهایی خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در غزه شدند.

وزارت خارجه اردن پنجشنبه این جنایت رژیم صهیونیستی را محکوم کرده بود.

ده‌ها فلسطینی روز پنجشنبه در اطراف کاروان کمک رسانی در شمال غزه کشته شدند. حماس نیروهای اسرائیلی را مقصر می‌داند که به سوی جمعیت فلسطینی تیراندازی کرده‌اند، در حالی که (رژیم) اسرائیل مدعی شد بیشتر تلفات ناشی از ازدحام جمعیت در میان فلسطینی‌ها بوده است زیرا جمعیت به سمت کامیون‌ها هجوم آورده و آنهارا غارت کرده است.

روز دوشنبه و پس از اینکه منابع صهیونیست فاش کردند کشورهای عربی از جمله اردن به رژیم صهیونیستی در زمینه شکستن محاصره اعمال شده از سوی ارتش یمن در دریای سرخ از طریق برقراری پل زمینی کمک می‌کنند، نخست وزیر اردن به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: بحث پل زمینی یا دریایی، توهمی بیش نیست و ساخته و پرداخته خیال بافانی است که داستان‌های بی اساس را مطرح می‌کنند.

چندی قبل، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مشهور جهان عرب در مطلبی در روزنامه رای الیوم با اشاره به اقدام سه کشور عربی در کمک به رژیم صهیونیستی برای مقابله با محاصره دریایی اعمال شده از سوی ارتش یمن، نوشت: در شرایطی که برادران یمنی تاوان مالی و انسانی سنگینی به سبب بستن دریای سرخ و باب المندب به روی کشتی‌های اسرائیلی می‌دهند و هدف حملات هوایی آمریکا و انگلیس قرار دارند، برخی کشورهای عربی مانند امارات، عربستان و اردن با گشودن گذرگاه زمینی دوبی - حیفا هر آنچه رژیم اشغالگر از کالاها و غذاهای تازه نیاز دارد و با قیمت کمتر به این رژیم می‌رسانند.

وی افزود: رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش‌های تصویری از عبور صدها کامیون از این کریدور به تصویر کشانده‌اند و آنچه این کشورها به دنبال سرپوش نهادن از آن و مخفی نگه داشتن از ملت‌هایشان هستند را برملا کرده‌اند. چند روز قبل کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی صدها کامیون حامل کالا و غذای تازه منتشر کرد. این اقدام سه کشور عربی به مثابه مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم در جنگ کشتار جمعی و خونریزی غزه است.

به گزارش ایرنا، پیش از این نیز رسانه ها براساس داده‌های رسمی رژیم صهیونیستی فاش کردند که از هشتم اکتبر سال ۲۰۲۳ تا ۱۱ فوریه سال ۲۰۲۴، ترکیه و اردن به تنهایی ۶۵ هزار و ۴۱۰ تن فقط سبزی و میوه به سرزمین های اشغالی صادر کرده اند.

پربیننده ترین خبرها