لحظه به لحظه با 149مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری .. فاجعه کودکان شیرخوار ادامه دارد

لحظه به لحظه با 149مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری .. فاجعه کودکان شیرخوار ادامه دارد
يکشنبه 13 اسفند 1402 - 08:46

نظامیان رژیم صهیونیستی در 149مین روز پیاپی به حملات خود به غزه ادامه می دهند. در سایه این حملات، به دلیل کمبود شدید غذا و شیر خشک برای کودکان، اوضاع غزه روز به روز وخیم تر می شود. به طوری که 10 کودک به دلیل سوء تغذیه جان خود را از دست داده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی حملات خود را به شهروندانی که به دنبال لقمه ای نان هستند، از سر گرفته است. توپخانه این رژیم فلسطینی هایی را که در بیت حانون در شمال غزه به دنبال مواد غذایی بودند، هدف قرار داده و شمار زیادی از آنها را به شهادت رسانده یا مجروح کردند. هنوز تعداد قربانیان مشخص نیست.

پیش از این سازمان عفو بین الملل خواستار تحقیقات فوری درباره شهادت بیش از صد فلسطینی و مجروح شدن ده ها نفر در تیراندازی مستقیم نظامیان اشغالگر در میدان النابلسی در شمال غزه به شهروندانی شده بود که عصر پنج شنبه برای دریافت کمک های غذایی تجمع کرده بودند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در 24 ساعت گذشته 10 مورد جنایت فجیع علیه خانواده های فلسطینی در غزه مرتکب شده است که در آن 92 نفر به شهادت رسیده و 156 نفر مجروح شده اند.

به گفته وزارت بهداشت غزه تعدادی از قربانیان هنوز زیر آوار مانده یا در خیابان ها پراکنده اند و ارتش رژیم صهیونیستی مانع از انتقال یا امداد رسانی به آنها می شود.

آخرین آمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به غزه هم به 30320 شهید و 71533 مجروح رسیده است.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.


لحظه به لحظه با 149مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

22:21 | تظاهرات مردم مغرب در حمایت از غزه

مردم الدار البیضا در مغرب برای اعلام حمایت از غزه و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر تظاهراتی عظیم برگزار کردند.

تظاهرکنندگان پارچه‌نوشته‌ای در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: ای صهیونیست ملعون، فلسطین در چشمان ما جای دارد. همه ما فدای فلسطین. فلسطین مقاوم و پایدار است.

آنها همچنین شعار می‌دادند: فلسطین قابل خرید و فروش نیست.

فیلم

21:30 | «غزه حق دارد شاد باشد»؛ ابتکار جوانان فلسطینی در آستانه ماه رمضان

در آستانه ماه مبارک رمضان، جوانان فلسطینی ابتکاری تحت عنوان «غزه حق دارد شاد باشد» راه اندازی کردند تا شادی و خوشحالی را در چهره ساکنان غزه ترسیم کنند.

آنان دیوارهای خیابان‌های محاصره‌شده شهر غزه را با نوشتن عبارات تبریک به مناسبت استقبال از ماه مبارک رمضان تزئین کرده و نشان داده‌اند که همچنان در برابر جنگ «گرسنگی و نسل‌کشی» پابرجا ایستاده‌اند.

21:29 | موضع مشترک ایران و الجزایر درباره جنگ در غزه؛ رئیس‌جمهور بعد از نشست مشترک با همتای الجزایری:

الجزایر و ایران مواضع سیاسی مشترکی دارند و در دفاع از حق مردم فلسطین همسو هستند

دو کشور ایران و الجزایر معتقد هستند که رژیم صهیونیستی این روزها در غزه مرتکب جنایت جنگی می‌شود

آنچه ما یقین داریم، آن است که پیروزی با ملت بزرگ فلسطین است و شکست حتمی در انتظار رژیم صهیونیستی و حامیانش است

فیلم

20:24 | تصاویری از 2 پهپاد اسرائیلی skylark که مبارزان قسام آنها را در شهر غزه تحت کنترل گرفتند.

فیلم

20:21 | تصاویری از حملات مبارزان گروهان های قدس به نظامیان صهیونیست و هدف قرار دادن ادوات نظامی ارتش اشغالگر در منطقه عبسان الکبیره در شرق خانیونس

فیلم

19:57 | وزارت بهداشت غزه:

نظامیان اشغالگر در راستای نسل‌کشی سیستماتیک، صدها هزار نفر از مردم شمال غزه را هدف قرار می‌دهند.

ارتش اشغالگر دست به جنایتی هولناک در میدان الکویتی در غزه زد که بر اثر آن ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی فلسطینیانی که نزدیک میدان الکویتی در غزه در انتظار کامیونهای حامل آرد بودند، هدف قرار دادند.

19:28 | تظاهرات یهودیان حریدیم در اعتراض به قانون سربازی اجباری

صدها نفر از یهودیان حریدیم در اعتراض به قانون سربازی اجباری تظاهرات کردند و بزرگراهی در قدس اشغالی را مسدود کردند.

حریدی‌ها شعار می‌دادند: «می‌میریم اما سربازی نمی‌رویم».

فیلم

19:24 | شرایط دشوار یک مادر فلسطینی به همراه 3 قلوی خود در چادر آوارگان (ویدئو با زیرنویس فارسی)

مادر اهل غزه در شرایط جنگ سه قلو‌ به دنیا آورد؛ آنها اینک در چادر آوارگان زندگی می‌کنند.. غذا ندارند. لباس و شیر خشک نیست؛ اما عاشق این سرزمین‌اند.

فیلم

18:13 | هلاکت یک افسر و یک سرباز اسرائیلی در جنوب غزه

ارتش رژیم اسرائیل اذعان کرد که یک افسر و یک سرباز روز گذشته در درگیری‌ها در جنوب باریکه غزه کشته شدند.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که ارتش اجازه اعلام خبر کشته شدن یک افسر از گردان 17 وابسته به تیپ «بیسلاح» در درگیری‌های روز گذشته در خانیونس در جنوب باریکه غزه را صادر کرد.

17:58 | تظاهرات گسترده در نیویورک در محکومیت جنگ علیه غزه

فیلم

17:12 | حزب الله لبنان:

یک گروه از نظامیان رژیم صهیونیستی را مقابل روستای الوزانی به طور مستقیم هدف قرار دادیم. نیروهای دشمن پس از این حمله برای پوشش عملیات انتقال کشته‌ها و مجروحان خود با بالگرد از محل انفجار، گلوله‌های دودزا شلیک کردند.

16:57 | حمله پهپادی مقاومت عراق به انبار مواد شیمیایی در حیفا

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که جمعه گذشته انبار مواد شیمیایی در بندر حیفا در اراضی اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

16:45 | دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه:

گرسنگی و قحطی عمیق‌تر و شدیدتر می‌شود و پرتاب هوایی کمک‌ها بی‌فایده است و ما رژیم اشغالگر و جامعه جهانی را مسئول این اوضاع می‌دانیم.

2.4 میلیون نفر گرفتار کمبود مواد غذایی هستند و گرسنگی و قحطی بویژه در غزه و شمال باریکه غزه شدیدتر است.

پرتاب هوایی کمک‌ها و بی توجهی به ارسال این کمکها از طریق گذرگاه‌ها در واقع اقدامی برای دور زدن راه حل‌های ریشه‌ای برای این معضل است.

16:33 | لحظات نخست حمله اشغالگران به کامیون حامل کمک‌های انسانی در دیر البلح

در حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به یک خودروی کمک های وابسته به جمعیت کویتی «تکوین» در غرب شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه، هشت نفر شهید و شماری زخمی شدند.

فیلم

16:12 | شهروند فلسطینی: ما جنگ را به کمک‌های آمریکایی ترجیح می‌دهیم

یک شهروند فلسطینی از غزه گفت: آمریکا خود این جنگ جنایتکارانه علیه غزه را آغاز کرد اما اینک می‌خواهد با ارسال این کمک‌ها دیدگاه ما را تغییر دهد. ما ترجیح می‌دهیم زیر آتش جنگ باشیم تا اینکه آمریکا برای ما کمک ارسال کند.

فیلم

15:12 | اعلام حمایت گروه های فلسطینی از "رمضان طوفان"

- گروه های فلسطینی بر حمایت کامل خود از "رمضان طوفان" تاکید و جهانیان را به آماده شدن برای این طرح بزرگ دعوت کردند.

- حمایت کامل خود را از پرچمداران "رمضان طوفان" در سطح جهان اعلام می کنیم و از وجدان های بیدار در سراسر جهان می خواهیم خود را برای بزرگترین کمپین جهانی و رسمی و مردمی و ملی و منطقه ای و بین المللی در ماه رمضان به عنوان طرح بزرگ "رمضان طوفان" آماده کنند.

- انتظار داریم در قالب این کمپین بزرگ، در همه سطوح و به همه اشکال رژیم صهیونیستی را تحریم کرده و با اعلام اعتصاب سراسری و تجمع در میادین و راه اندازی تظاهرات در همه شهرها در سراسر جهان به این کمپین بپیوندند.

15:03 | هزاران نفر از مردم کوبا دیروز در مقابل سفارت ایالات‎متحده در «هاوانا» تظاهرات برپا کردند تا حمایت خود را نسبت به مردم فلسطین نشان دهند.

1

13:51 | حمله موشکی حزب الله به مواضع صهیونیستها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی

- سایت العهد به نقل از مقاومت اسلامی در لبنان نوشت رزمندگان حزب الله صبح امروز (یک شنبه) موقعیت جل العلام را با یک فروند موشک برکان هدف قرار داده و خساراتی به آن وارد کردند.

- مقاومت اسلامی لبنان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: در حمایت از ملت نستوه فلسطین در غزه و در پشتیبانی از مقاومت فلسطین، ساعت (6:45) صبح امروز (یک شنبه) منطقه جل العلام را با یک فروند موشک برکان هدف قرار داده و خساراتی به آن وارد کردیم.

13:43 | حملات گسترده رژیم اشغالگر به منطقه ای بین دیرالبلح و خانیونس + فیلم

- خبرنگار العالم از حملات گسترده هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه ای بین جنوب دیر البلح و شمال خانیونس خبر داد.

- خبرنگار شبکه العالم در دیرالبلح گزارش داد که هواپیماهای اف-16 اسرائیلی ده ها بار ساختمان ها و زمین های کشاورزی بین جنوب دیرالبلح و شمال خانیونس را بمباران و برخی جاده ها را ویران کرده اند. در این بمباران ها، کارخانه بتن طاها که از بزرگترین کارخانه های بتن در غزه است، نیز هدف قرار گرفته است.(جزئیات بیشتر)

1

13:39 | ورود هیاتی از حماس به قاهره

- هیاتی از جنبش حماس برای مذاکره درباره آتش بس در غزه وارد قاهره پایتخت مصر شد.

- جنبش حماس اعلام کرد درصورتیکه «اسرائیل» با خواسته های این جنبش موافقت کند، زمینه برای توافق طی ۲۴ یا ۴۸ ساعت آینده اعلام خواهد شد.

13:36 | تصاویری از حمله صهیونیست ها به شهر جبل المبکر در قدس اشغالی

1

13:35 | تصاویری از کودکان دو قلوی فلسطینی که توسط صهیونیست ها به شهادت رسیدند.

1

12:45 | در میان تیراندازی های شدید فلسطینی ها تلاش می کنند تا از شهر محاصره شده حمد در خان یونس خارج شوند

1

12:08 | وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای حملات رژیم اسرائیل به غزه به ۳۰۴۱۰ نفر و شمار زخمی ها به ۷۱۷۰۰ نفر رسید.

12:01 | تظاهرات حامیان ملت فلسطین در شهرهای نیویورک و لس‌آنجلس آمریکا برای تاکید بر لزوم توقف جنگ علیه باریکه غزه

1

11:22 | هجوم شهرک‌نشینان برای خرید ژنراتور برق از ترس جنگ تمام‌عیار با حزب‌الله

- بنا به اعلام پایگاه العربی الجدید ، شهرک نشینان صهیونیست‌ها از بیم نبرد تمام عیار با مقاومت اسلامی لبنان به هراس افتاده‌ اند.

- آنها از بیم هدف قرار گرفتن زیرساخت‌های شبکه برق رژیم صهیونیستی در صورت گسترش دامنه جنگ و تبدیل آن به نبرد تمام عیار به خرید کالاها و لوازم اضطراری بویژه ژنراتور برق و باتری‌های یدکی روی آورده‌ اند.

- روزنامه صهیونیستی «معاریو» اذعان کرده است که تقاضا برای خرید این دست کالا و نیازهای اضطراری در سرزمین های اشغالی افزایش یافته است.

1

11:17 | تصاویری از تظاهرات مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن در حمایت از فلسطین و درخواست برای پایان دادن به نسل کشی در غزه

1

11:10 | رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سفارت این رژیم در واشنگتن، «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم اشغالگر را در سفر به آمریکا همراهی نخواهد کرد و در جلسات سیاسی هم شرکت نخواهد کرد.

10:26 | دفاع مدنی فلسطین تصاویری را منتشر کرد که شهدا و مجروحان فلسطینی پس از بمباران منازلشان توسط صهیونیست ها در رفح از زیر آوار خارج می شوند.

10:24 |تصاویری از توزیع هوایی کمک های غذایی در میان ساکنان شمال غزه

1

09:02 | رزمندگان قسام : ما در اینجا سپاه خداوندیم .. خطاب به نتانیاهو که تهدید کرده نیروی قسام را متلاشی می کند، می گوییم که ما نیروهای تو را متلاشی می کنیم. بند بند آنها را از هم متلاشی می کنیم و آنها را در تابوت به اسرائیل برمی گردانیم.

09:01 | دوقلوهای خانواده وسام ابو عنزه که خانواده شان 11 سال برای به دنیا آمدن آنان انتظار کشیده بودند، در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به منزلشان در رفح به شهادت رسیدند.

08:44 | تانک های رژیم اشغالگر اهالی شهر حمد در خان یونس را محاصره کرده اند.

1

07:50 | دو جوان لبنانی شب گذشته در خلال گفتگوی تیک تاکی خود اینگونه راوی و شاهد حمله رژیم صهیونیستی به شهرک صدیقین در نزدیک شهر ‎صور در جنوب ‎لبنان شدند.

1

07:44 | روایت خلبان اردنی از ویرانی‌های هولناک منازل ساکنان باریکه غزه

- یک خلبان اردنی تصاویر هوایی از ویرانی‌های گسترده منازل و دیگر زیرساختهای باریکه غزه در پی حملات بی وقفه زمینی، هوایی و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی پخش کرده است . این تصاویر نشان دهنده هدفمند بودن جنایات صهیونیست ها برای غیر قابل سکونت کردن این مناطق است.

1

07:45 | درگیری نیروی مقاومت فلسطین با اشغالگران صهیونیست در طولکرم

1

07:44 | شهادت دستکم ۱۴ فلسطینی در بمباران مناطق مسکونی در رفح

گزارش‌های اولیه حاکیست که جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز با بمباران مناطق مسکونی در رفح واقع در جنوب باریکه غزه ، دست‌کم ۱۴ فلسطینی از جمله ۳ کودک را به شهادت رساندند و ده‌ها نفر دیگر را مجروح کردند.

07:30 | ادامه بمباران مناطق مختلف غزه توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی

07:25 | محاصره اهالی شهر حمد در خان یونس توسط تانک های رژیم اشغالگر

حمد

درحال به روزرسانی ...

پربیننده ترین خبرها