2 روز پس از جنایت میدان النابلسی صورت گرفت؛

جنایت جدید ارتش اسرائیل با بمباران چادر آوارگان مقابل بیمارستانی در رفح غزه + ویدئو

شنبه 12 اسفند 1402 - 21:09

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دو روز پس از جنایت کشتار و به شهادت رسیدن صدها فلسطینی که در میدان نابلسی غزه در صف دریافت کمک های غذایی بودند، امروز چادرهای محل اسکان آوارگان فلسطینی را مقابل بیمارستانی در شهر رفح هدف قرار دادند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش رسانه های فلسطینی، جنگنده‌های ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی روز شنبه چادرهای محل اسکان آوارگان فلسطینی را مقابل درب ورودی بیمارستان اماراتی در شهر رفح در جنوب نوار غزه هدف قرار داد.

جنایت جدید رژیم صهیونیستی و تداوم کشتار غیرنظامیان در شهر رفح واقع در باریکه غزه در حالی است که ارتش رژیم اسرائیل امروز (شنبه) مدعی شده بود که به دلایل اهداف بشردوستانه عملیات نظامی خود را در رفح، جنوبی ترین بخش غزه، و همچنین دیرالبلاح، تا روز هفتم مارس 17 اسفند متوقف می‌کند.

بمبارانبه دنبال این حمله، وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه اعلام کرد که در این جنایت تا این لحظه ۱۱ نفر شهید و بیش از ۵۰ مجروح برجا گذاشته است.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد یکی از شهدا «عبدالفتاح مرعی» امدادگر فلسطینی است که حین کار در بیمارستان اماراتی به شهادت رسیده است. همچنین یک پرستار و تعدادی کودک دیده در حمله به شهادت رسیدند.
حمله امروز (شنبه) جنگنده های رژیم صهیونیستی به چادرهای محل اسکان آوارگان فلسطینی را مقابل بیمارستان اماراتی در شهر رفح واقع در باریکه غزه در حالی صورت گرفته است که دو روز پیش (پنجشنبه هفته گذشته 10 اسفند ماه 1402) تانک های رژیم صهیونیستی صدها فلسطینی را که در صف دریافت کمک های غذایی در اطراف کاروان کمک رسانی در شمال غزه بودند، پیش چشم رسانه ها هدف قرار داده و به خاک و خون کشیدند و سپس به دروغ اعلام کردند که آنها به اثر ازدحام کشته شده اند.
صفمقام های بهداشتی غزه اعلام کردند که دستکم ۱۰۴ فلسطینی بر اثر این حمله به شهادت رسیدند و شمار زیادی نیز مجروح شدند.

شهر رفح بیش از یک میلیون و چهارصد هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده و آوارگان در این منطقه با کمبود شدید آب آشامیدنی، مواد غذایی و امکانات حداقلی برای زندگی مواجه هستند. اما رژیم صهیونیستی با محاصره شدید باریکه غزه از ورود کمک های بشردوستانه بین المللی جلوگیری می کند.

پربیننده ترین خبرها