همسویی نیروهای رام الله با اشغالگران در سایه جنگ غزه

همسویی نیروهای رام الله با اشغالگران در سایه جنگ غزه
دوشنبه 14 اسفند 1402 - 13:36

اقدامات و همسویی نیروهای امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی خشم شدید فلسطینیان در کرانه باختری را به همراه داشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

رای الیوم در مطلبی به قلم «نادر الصفدی» درباره اوضاع کرانه باختری آورده است: اقدامات تشکیلات خودگردان که پایانی هم ندارد سبب خشم شدید ساکنان کرانه باختری شده و این منطقه را در حالت غلیان قرار داده است. این اقدامات تشکیلات خودگردان علیه مبارزان فلسطینی در کرانه باختری را در شرایطی که کشتار رژیم صهیونیستی در غزه ادامه دارد و بیش از دو میلیون فلسطینی اوضاع فاجعه باری دارند، انجام می شود.

اوضاع کرانه باختری به ویژه شهر جنین و اردوگاه آن شاهد یورش نیروهای تشکیلات خودگردان و درگیری آنها با مبارزان بوده و یکی از مبارزان نیز زخمی شده که این موضوع شهر جنین و خارج آن را شعله ور کرده است.

با وجود محکومیت گسترده اقدامات نیروهای تشکیلات خودگردان و نقشی که نیروهای امنیتی این تشکیلات علیه مبارزان در کرانه باختری ایفا می‌کنند و در سایه حملات روزانه اشغالگران به کرانه باختری و ناپدید شدن نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان ساعاتی قبل از این یورش ها؛ به نظر می‌رسد که مقامات تشکیلات خودگردان چشمان خود را به روی این انتقادها بسته و از تداوم حملات به بهانه امنیت و تعقیب کسانی که سلاح دارند، خبر دادند.

این اقدامات از سوی نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین علاوه بر خشم گسترده و محکومیت گروههای مختلف، این سئوال را ایجاد می‌کند که اهداف آنها چیست و چرا در این شرایط حساس جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه است؟

«حسن عبدو» تحلیلگر سیاسی در این باره گفت: تحرکات نیروهای امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان علیه مبارزان در کرانه باختری سرنوشتی جز شکست ندارد. مقاومت گزینه مردمی علیه اشغالگران اسرائیلی است.

وی در ادامه با بیان اینکه تشکیلات خودگردان نمی‌تواند گروه‌های مقاومت را در کرانه باختری متوقف کند، افزود: افزایش روند بازداشت مبارزان از سوی تشکیلات خودگردان در وهله نخست به نفع اشغالگرانی است که به دنبال سیطره بر کرانه باختری با زور سلاح هستنند.

رای الیوم در پایان گزارش خود می نویسد: تشکیلات خودگردان فلسطین چه نقشی در کرانه باختری ایفا می‌کند؟ به نفع کی کار می‌کند؟ این روند آیا به انفجار بزرگ منجر خواهد شد؟

پربیننده ترین خبرها