ژنرال ارشد رژیم صهیونیستی:

کشته و زخمی شدن گروهی نظامیان در غزه "آبروریزی بی‌سابقه" است

کشته و زخمی شدن گروهی نظامیان در غزه
چهارشنبه 16 اسفند 1402 - 11:04

به دنبال استعفای گروهی در واحد اطلاعات ارتش اشغالگر، ژنرال ذخیره "اسحاق بریک" از تلفات سنگین در صفوف ارتش خبر داد و تأکید کرد به دلیل عدم اتخاذ تدابیر امنیتی هنگام ورود به خانه های فلسطینیان در باریکه غزه، سربازان اسرائیلی به صورت گروهی کشته و زخمی می‌شوند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، اسحاق بریک، ژنرال ارشد و ذخیره ارتش رژیم اشغالگر طی مصاحبه رادیویی گفت: ارتش اسرائیل بدون عملیات از پیش برنامه‌ریزی‌شده، وارد( باریکه غزه)‌ شد و این یک وضعیت پوچ و سردرگمی ایجاد کرد به نحوی‌که هر یگان (ارتش) خودش تصمیم می‌گیرد که چگونه وارد خانه‌های مظنونان شود.

ژنرال بریک این مسئله را آبروریزی و رسوایی بی‌سابقه در جنگ‌های اسرائیل و سهل‌انگاری کامل در انضباط عملیاتی دانست و تأکید کرد که در هر جنگی که رخ می‌دهد، فرماندهان گروهان‌ها تصمیم‌های آنی، فردی و هماهنگ‌نشده اتخاذ می‌کنند و از نیروهای زیردستشان فاصله می‌گیرند که باعث می‌شود هر کسی هر کاری که می‌خواهد انجام بدهد.

او در ادامه این وضعیت را لکه ننگی برای ارتش اشغالگر توصیف و تأکید کرده است که این وضعیت ما را به پیروزی در جنگ نمی‌رساند.

بریک در ادامه گفت:‌ امروز ما دستاوردهایی را که دو ماه پیش در ازای متحمل شدن تلفات سنگین به دست آورده بودیم، از دست داده ایم و شمار زیادی از مبارزان حماس بار دیگر بازگشته‌اند.

این ژنرال اسرائیلی با انتقاد تند از فرمانده ارتش اشغالگر، خاطرنشان کرد که نیروهای ارتش بدون طرحی از قبل برنامه‌ریزی‌شده وارد(‌غزه)‌ شدند و یگان‌های ذخیره‌ای که آموزش طولانی ندیده‌اند، وارد سرزمینی شدند که هیچ شناختی از آن ندارند.

اسحاق بریک اظهار داشت: شاهد هستیم هر از گاهی که سربازان ارتش بدون هیچ‌گونه تدابیر امنیتی وارد خانه‌ای(‌در باریکه غزه) می‌شوند، بمب کارگذاشته شده‌ای منفجر می‌شود که به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر نظامی اسرائیلی منجر می‌شود و این حادثه ای است که بارها تکرار می‌شود.

او همچنین به حادثه‌ای که جمعه گذشته در شهر خان‌یونس اتفاق افتاد و طی آن یک بمب هنگام ورود نظامیان اشغالگر به خانه‌ای منفجر شد، اشاره کرد و متذکر شد:‌ به نظر می‌رسد هیچ‌گونه تدابیر امنیتی اتخاذ نشده بود به نحوی که این انفجار، سه کشته و ۱۴ زخمی برجای گذاشت.

روزنامه انگلیسی‌زبان "جروزالم پست" نوشت ژنرال اسحاق بریک با اشاره به اینکه "سربازان به صورت گروهی کشته و زخمی می‌شوند"، از فرماندهان ارتش رژیم صهیوینستی به شدت انتقاد کرده است.

پربیننده ترین خبرها