وضعیت اسفبار زنان غزه همزمان با روز جهانی زن

وضعیت اسفبار زنان غزه همزمان با روز جهانی زن
جمعه 18 اسفند 1402 - 12:22

در تمام دنیا 8 مارس هر سال روز جهانی زن برای گرامیداشت نقش اصلی آنها در جامعه جشن گرفته می شود اما این روز برای زنان غزه در میان حمله‌های مداوم رژیم صهیونیستی، چگونه رقم خورد؟

العالم - فلسطین اشغالی

در آستانه روز جهانی زن، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که حدود 60 هزار زن باردار فلسطینی در باریکه غزه از سوءتغذیه و کم‌آبی بدن رنج می برند.

زنان 49 درصد از جمعیت این باریکه را تشکیل می‌دهند. هر ماه حدود 5 هزار زن زیر بمباران و آتش جنگ در شرایط سخت، ناامن و غیربهداشتی و مشکلات آوارگی زایمان می کنند.

به گفته وزارت زنان فلسطین، اشغالگران روزانه 63 زن را در غزه به شهادت می‌رسانند که 37 تن از آنها مادر هستند. تعداد شهدای زن از ۷ اکتبر (16 مهر) تاکنون به 9 هزار نفر رسیده است. طبق آمار رسمی، 75٪ از 72 هزار و 156 مجروح، زن و همچنین 70٪ از هفت هزار فلسطینی مفقود شده زن و کودک هستند.

چرا رژیم اشغالگر عامدانه زنان غزه را هدف قرار می دهد؟

از نظر رژیم اشغالگر یک مادر فلسطینی همچون مدرسه‌ای، فلسطینی بودن را به فرزندان خود می‌آموزد، از این رو اشغالگران سعی می‌کنند با حمله به زن فلسطینی و تضعیف او، ستون خانه‌های فلسطینی را فرو ریزند چرا که زنان فلسطینی دوشادوش مردان در مقاومت نقش داشته و به رشد، توسعه و بالندگی جامعه کمک می‌کنند.

اشغالگران در تلاش هستند با آسیب رساندن به زن فلسطینی، ریشه‌های جامعه را از بین برند و سپس باقی‌مانده ارکان آن را متلاشی سازند. رژیم صهیونیستی برای پاکسازی قومی فلسطینیان و محو آنها از روی زمین، به هر قیمتی تلاش می‌کند تا ملت فلسطین را ریشه‌کن و جامعه فلسطینی را ویران کند.

پربیننده ترین خبرها