میکروفون باز، تنش بین بایدن و نتانیاهو را فاش کرد+ ویدئو

میکروفون باز، تنش بین بایدن و نتانیاهو را فاش کرد+ ویدئو
شنبه 19 اسفند 1402 - 09:05

ارسال کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه، که رژیم اشغالگر در روند آن سنگ‌اندازی می‌کند به تنش‌ها میان این رژیم و واشنگتن دامن زده است.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، در ویدیویی که روز جمعه منتشر شده است "جو بایدن" رئیس‌جمهوری آمریکا به "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم اشغالگر می‌گوید که با هم یک دیدار "بی‌پرده" در مورد موضوع ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه خواهند داشت.

این گفته های بایدن، عصر پنجشنبه زمانی‌که در ساختمان کنگره آمریکا برای ایراد سخنانی حضور داشت، به دنبال گاف مجموعه تصویربرداری کنگره و باز بودن میکروفون دوربین فیلمبرداری ثبت شده که نشانه آشکار دیگری از ناامیدی او نسبت به تعامل با نتانیاهو درباره مساله غزه است.

در ویدیویی که "سویر هاکت" مشاور دموکرات، در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده، بایدن در حال صبحت کردن با "مایکل بنت" سناتور دموکرات از کلرادو، "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه و "پیت بوتیگیگ" وزیر حمل و نقل آمریکا است.

در این ویدیو همچنین می‌توان صدای بنت را شنید که به بایدن می‌گوید باید به فشار بر اسرائیل ادامه داد تا کمک‌های بشردوستانه بیشتری به غزه برسد.

.

به دنبال فشار جامعه جهانی به دولت بایدن به دلیل حمایت از یورش رژیم اشغالگر به فلسطینیان باریکه غزه و استفاده این رژیم از گرسنگی مردم این باریکه به‌عنوان اهرم فشار سیاسی، آمریکا در نمایشی تبلیغاتی، هواپیماهای باری ارتش را برای انتقال هوایی مواد غذایی به عنوان راهکاری برای مخالفت‌های صهیونیست‌ها با ورود کمک‌ها به این منطقه تحت محاصره و جنگ‌زده، ارسال کرده است.

در همین حال، منابع خبری از جمله تلویزیون "سی‌ان‌ان" آمریکا تأکید کرد کمک‌های هوایی آمریکا به باریکه غزه به کشته شدن حداقل ۵ نفر منجر شده است. سخنگوی وزارت دفاع این کشور( پنتاگون) این ادعا را رد کرده است.
شبکه خبری سی ان ان وابسته به حزب دموکرات آمریکا روز جمعه به وقت محلی گزارش داد به گفته یک خبرنگار حاضر در صحنه و یک پزشک که تلفات را تایید کرده است، به خاطر باز نشدن چتر نجات یکی از بسته‌های ارسالی و سقوط محتویات آن در یک منطقه مسکونی دستکم پنج نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها