نظر مقامات آمریکایی درباره زمان ساخت اسکله دریایی در ساحل غزه

نظر مقامات آمریکایی درباره زمان ساخت اسکله دریایی در ساحل غزه
شنبه 19 اسفند 1402 - 02:38

مقامات آمریکایی اعلام کردند که ساخت کریدور دریایی (اسکله موقت) که جو بایدن دستور ساخت آن را به ارتش در ساحل غزه داده است، احتمالا ۶۰ روز طول می کشد.

العالم - آمریکا

دو مقام آمریکایی روز جمعه به وقت محلی در گفتگو با رسانه های آمریکایی درباره طرح بایدن مبنی بر ساخت اسکله موقت در سواحل نوار غزه برای تسهیل کمکهای بشردوستانه گفتند: این طرح ممکن است ۶۰ روز طول بکشد تا به طور کامل عملیاتی شود.

مقامات آمریکایی افزودند: امیدوار هستند این پروژه ظرف ۳۰ روز عملیاتی شود اما تکمیل آن بین ۴۵ تا ۶۰ واقع بینانه تر است.

به گفته آنها، این کریدور دریایی شامل یک بندر و اسکله موقت و شناور خواهد بود که می‌توان کمک های بشردوستانه را به آنجا ارسال و سپس از آنجا با کشتی با غزه منتقل کرد.

به گزارش شبکه ان بی سی نیوز، این پروژه توسط ارتش ایالات متحده آمریکا اجرا خواهد شد که معمولا از آن به عنوان عملیات لجستیک در ساحل (JLOTS) یاد می‌شود.

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی در کنگره آمریکا در ادامه اقدامات تبلیغاتی خود در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور و در حالیکه از سوی افکار عمومی داخل و خارج آمریکا برای توقف جنگ اسرائیل در غزه تحت فشار است، همزمان با مانع تراشی های اسرائیل در ارسال کمک های بشردوستانه به غزه، اعلام کرد: به ارتش دستور داده‌ام مسئولیت رهبری یک مأموریت اضطراری برای احداث یک اسکله (بندر) موقت در دریای مدیترانه و در ساحل غزه را بر عهده بگیرد که این اسکله می‌تواند محموله‌های بزرگی از غذا، آب، دارو و پناهگاههای موقت را تحویل بگیرد اما هیچ نیروی نظامی آمریکایی وارد غزه نخواهد شد.

در پی فشارهای جهانی به دولت بایدن برای حمایت از رژیم اسرائیل و استفاده تل آویو از گرسنگی مردم غزه بعنوان اهرم فشار، آمریکا برغم حمایت هایش از این رژیم، پیش از این در نمایشی تبلیغاتی در آستانه انتخابات آمریکا، هواپیماهای باری ارتش خود را برای انتقال هوایی مواد غذایی و سایر تجهیزات به داخل غزه به عنوان راه حلی برای مخالفت های اسرائیل با ورود کمک‌ها به نوار غزه و رسیدن این کمک ها به نیازمندان ارسال کرده است.

اعضای سازمان‌های امدادی بین‌المللی این اقدام آمریکا را ناکارآمد و صرفاً یک اقدام تبلیغاتی می دانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها