زندانی شدن ۲۵ هزار فلسطینی در دو شهرک‌ِ کرانه باختری

زندانی شدن ۲۵ هزار فلسطینی در دو شهرک‌ِ کرانه باختری
شنبه 19 اسفند 1402 - 13:11

سیاست سرکوبگرانه و آپارتایدی صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان در کرانه باختری تداوم دارد، به طوری که در این منطقه، ۲۵ هزار فلسطینی در دو شهرک در محاصره کامل شهرک نشین ها و نظامیان صهیونیست قرار گرفته اند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العربی الجدید، شهرک های «بیت فوریک» و «بیت دجن» در شرق نابلس در شمال کرانه باختری فلسطین تبدیل به زندانی بزرگ شده که ۲۵ هزار فلسطینی در آن زندگی می کنند.

این دو شهرک از شرق با شهرک صهیونیست نشین «مخورا» و از جنوب با شهرک صهیونیست نشین «ایتمار» و از غرب با یک ایست بازرسی محصور شده‌اند که آنها را از نابلس جدا می‌کند و تردد فلسطینی های ساکن آن را جهنمی کرده است. در اطراف این دو شهرک نیز جاده های مواصلاتی قرار دارد که فقط شهرک نشینان صهیونیست و ارتش اشغالگر حق تردد در آن را دارند.

به نوشته العربی الجدید، این روند تاثیر شدیدی بر روی زندگی فلسطینیان گذاشته و ارتباط آنها را با جهان خارج قطع کرده است. شهرک «بیت فوریک» به طور دائم با حملات اشغالگران رو به رو است و جوانان فلسطینی به مقابله با نظامیان صهیونیست می پردازند.

ایست بازرسی اشغالگران در ورودی این شهرک رنج زیادی را برای ساکنان فلسطینی به همراه داشته است. همچنین اشغالگران ورودی شهرک «بیت دجن» را به مدت بیست سال است که بسته‌اند و فلسطینیان مجبور به عبور از ایست بازرسی ارتش رژیم صهیونیستی هستند.

این در حالی است که اشغالگران ساعات طولانی و طاقت فرسا آنها را نگه می دارند و در برخی مواقع به آنها اجازه تردد نمی‌دهند. اشغالگران ایست بازرسی «بیت فوریک» را سال ۲۰۰۱ ایجاد کرده‌اند و علاوه بر برج دیده بانی نظامی، موانع دیگری وجود دارد که امکان حرکت را به طور کامل از بین می برد.

شهرک سازی و بلعیدن مناطقی فلسطینی

العربی الجدید ادامه داد: شهرک سازی در«بیت فوریک» نیز از دهه شصت قرن گذشته شروع شده، به طوری که منابع محلی از احداث سه شهرک در این منطقه از سوی صهیونیستها خبر دادند که بزرگترین آن «مخورا» است که در سال ۱۹۶۸ احداث شده و مساحت زیادی از اراضی فلسطینیان را بلعیده است.

به گزارش ایرنا، در سال ۱۹۹۴ نیز اشغالگران شهرک «گدعونیم» را احداث و مساحت زیادی را اشغال کردند.

همچنین صهیونیست‌ها بر اراضی «خربه طانا» واقع در شرق «بیت فوریک» چنگ انداختند و دهها خانواده که زندگی آنها بر پایه دامداری بود، مجبور به ترک منطقه شدند و هدف خالی کردن این منطقه به منظور شهرک سازی برای صهیونیستهاست.

این در حالی است که در «بیت دجن» نیز یک شهرک صهیونیست نشین به نام «کوکی» در سال ۲۰۲۱ شهرک احداث شده که نیمی از مساحت بیت دجن را بلعیده است. صهیونیست ها با حمایت ارتش اشغالگر راههای شمال شرقی «بیت دجن» را بسته و مانع تردد فلسطینیان به اراضی خود می شوند.

پربیننده ترین خبرها