تحلیلگر عرب: آمریکا در کنار اسرائیل مستقیما در غزه می‌جنگد

تحلیلگر عرب: آمریکا در کنار اسرائیل مستقیما در غزه می‌جنگد
شنبه 19 اسفند 1402 - 15:09

دبیرکل جنبش "عرب بلاحدود" مقاومت بسیار جدی در صحرای سینا در صورت اجرای طرح کوچاندن اجباری فلسطینیان از باریکه غزه به این منطقه را محتمل دانست و تأکید کرد آمریکا در کنار اسرائیل مستقیما در غزه می‌جنگد.

العالم- فلسطین اشغالی

"سامی دیاب" دبیرکل جنبش "عرب بلاحدود"، در گفت‌وگو با تلویزیون العالم، به سخنان اخیر "ابو عبیده" سخنگوی گردان‌های القسام- شاخه نظامی جنبش حماس- درباره مقاومت و درایت در باریکه غزه اشاره کرد و اظهار داشت: غزه می‌داند که دشمن اسرائیل چه می‌کند... این سیاست یک بام و دو هوا نیست بلکه آمریکا در کنار اسرائیل مستقیما در غزه می‌جنگد.

وی تحلیلفگر همچنین تأکید کرد که تلاش آمریکا برای تامین امنیت کشتی‌های اسرائیلی، به معنای قرار دادن سربازان آمریکایی در معرض کشته شدن و همچنین کشتی‌های آمریکایی در معرض حملات موشکی است.

او هشدار داد که آمریکا از هرگونه خلأ و ضعفی در غزه سوء‌استفاده می‌کند تا از آن به عنوان اهرم فشاری برای امتیازگیری در هرگونه توافقی بهره ببرد.

دیاب درباره طرح رژیم صهیونیستی برای کوچاندن فلسطینیان باریکه غزه، تأکید کرد: احتمال قوی وجود دارد که مقاومتی بزرگ در سینا علیه رژیم صهیونیستی شکل بگیرد.

پربیننده ترین خبرها