فعال حامی فلسطین نقاشی «آرتور بالفور» از عاملان شکل گیری اسراییل را پاره کرد+ویدیو

فعال حامی فلسطین نقاشی «آرتور بالفور» از عاملان شکل گیری اسراییل را پاره کرد+ویدیو
شنبه 19 اسفند 1402 - 14:34

نقاشی «آرتور جیمز بالفور» که با اعلامیه شوم خود، نقشی اساسی در تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین و سلب حق مشروع فلسطینیان و آواره کردن آنها داشت، توسط یک فعال حامی ملت فلسطین در دانشگاه کمبریج انگلیس پاره شد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش شبکه العربی، در یکصدوششمین سالگرد اعلامیه ننگین بالفور و برای محکومیت کردن جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، یک فعال حامی فلسطین در دانشگاه کمبریج انگلیس با پاشیدن اسپری رنگ بر روی تابلوی عکس تاریخی «سر آرتور بالفور» وزیر امور خارجه پیشین انگلیس در قرن بیستم، آن را مخدوش کرد.

این فرد همچنین قسمت‌هایی از این عکس را پاره کرد و گفت اعلامیه او (بالفور) در سال ۱۹۱۷ منجر به پاکسازی قومی فلسطینیان شد و بالفور کاری کرد که سرزمین فلسطین به دست صهیونیست ها بیفتد.
بالفوربرپایه این گزارش، این نقاشی ۱۱۰ سال قدمت دارد.

اقدام این فعال حامی فلسطین در شرایطی انجام شد که خشم مردم جهان از جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه روز به روز افزایش می یابد.

۱۰۶ سال پیش «آرتور جیمز بالفور» وزیر امور خارجه وقت انگلیس در نامه‌ای خطاب به «لیونل والتر روتشیلد» یکی از سران جنبش صهیونیسم، از نظر مساعد دولت لندن برای تشکیل رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین سخن به‌ میان آورد.

در این نامه آمده است: «بسیار خوشوقتم که از طرف حکومت اعلیحضرت پادشاه بریتانیا اعلامیه زیر را مبنی بر موافقت با خواست صهیونیست‌ها که به‌وسیله کابینه تصویب شده است، به‌ اطلاعتان برسانم.»

بالفور در این نامه اضافه کرده است: «مایه سپاسگزاری من خواهد بود که مفهوم این اعلامیه را به‌اطلاع اتحادیه صهیونیست‌ها برسانید.»

بلفور در نامه خود تاکید کرد که دولت انگلیس تمام تلاش خود را برای تحقق یافتن این امر بکار خواهد برد.

این اعلامیه در حالی صادر شد که شمار یهودیان مقیم فلسطین از ۵ درصد جمعیت این کشور فراتر نمی رفت.

هواداران آرمان فلسطین در ارتباط با اعلامیه بلفور عبارت "وعده کسی که مالکیتی ندارد، به کسی که حقی ندارد " را بکار می برند؛ یعنی انگلیسی که بر فلسطین مالکیتی نداشت، این سرزمین را به صهیونیست هایی داد که هیچ حقی در این سرزمین ندارند. بدین ترتیب حق حاکمیت فلسطینیان که هزاران سال در سرزمین فلسطین ریشه داشته اند، از بین رفت.

پربیننده ترین خبرها