دفع حمله تروریست‌های مستقر در افغانستان به پاکستان

دفع حمله تروریست‌های مستقر در افغانستان به پاکستان
يکشنبه 20 اسفند 1402 - 01:45

ارتش پاکستان از درگیری مسلحانه با شماری از تروریست‌های مستقر در مرز این کشور با افغانستان و کشته و زخمی شدن شماری از آن‌ها خبر داد.

العالم - آسیا

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سما» ارتش پاکستان در بیانیه خود اعلام کرد که نیروهای امنیتی تلاش تروریست‌ها برای نفوذ به خاک پاکستان و افغانستان را خنثی کردند.

بر اساس اعلام ارتش پاکستان، پس از درگیری شدید دو تروریست کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. در این حادثه پنج تروریست هم دستگیر شدند. ارتش پاکستان اعلام کرد: «پاکستان پیوسته از دولت موقت افغانستان می‌خواهد تا از مدیریت موثر در آن سوی مرز اطمینان حاصل کند».

در این بیانیه آمده است که نیروهای امنیتی پاکستان مصمم و متعهد به حفظ امنیت مرزهای خود و محو تهدید تروریسم از این کشور هستند.

در تحولی دیگر، نماینده دائمی پاکستان در سازمان ملل متحد از شورای امنیت این سازمان خواسته تا از طالبان افغان بخواهد روابط خود را با طالبان پاکستان قطع کنند. این مقام پاکستانی از طالبان افغان خواسته تا حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورهای همسایه را تهدید نکنند.

به گفته نماینده دائمی پاکستان در سازمان ملل متحد، تهدید تمامیت ارضی این کشورها در کوتاه‌مدت و بلندمدت به سود افغانستان نیست.

او تاکید کرد که مبارزه با تروریسم باید در هر نقشه‌راه آینده برای تعامل با طالبان، بالاترین‌ اولویت باشد.

این دیپلمات پاکستانی گفت: «سازمان ملل باید تحقیق کند تا دریابد چگونه تحریک طالبان پاکستان به تجهیزات و تسلیحات نظامی پیشرفته دست یافته است و منابع مالی این گروه که از ۵۰ هزار جنگ‌جو حمایت می‌کند، شناسایی شود.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها