شمار شهدای غزه به 31 هزار و 45 نفر رسید

يکشنبه 20 اسفند 1402 - 21:52

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون تعداد شهدا و مجروحان تجاوزات رژیم صهیونیستی به 31 هزار و 45 شهید و 72 هزار و 654 زخمی رسیده است.

العالمفلسطین اشغالی

وزارت بهداشت اعلام کرد: اشغالگران طی 24 ساعت گذشته 8 قتل عام علیه خانواده ها در باریکه غزه انجام دادند که 85 شهید و 130 زخمی برجای گذاشت و شماری از قربانیان همچنان زیر آوار و در جاده ها هستند و رژیم از امدادرسانی و اقدام دفاع مدنی جلوگیری می کند.

مردم غزه در آستانه ماه مبارک رمضان و آماده شدن مسلمانان جهان برای استقبال از این ماه، تحت محاصره در زیر بار جنگ نسل کشی اسرائیل که بیشتر از 5 ماه به درازا کشیده از دو چیز یعنی مرگ و گرسنگی رنج می برند.

در صد و پنجاه و ششمین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، علاوه بر ادامه سیاست گرسنه نگاه داشتن ، که تاکنون 26 کودک در نتیجه سوء تغذیه و قحطی جان خود را از دست داده‌اند، شمار بیشتری از فلسطینیان شهید و زخمی شدند.

در نتیجه بمباران خانه ای در نزدیکی دانشکده جنوب شهر غزه از سوی هواپیماهای رژیم اشغالگر، ده ها فلسطینی شهید و زخمی شدند و بمباران خانه ای در اردوگاه نصیرات در مرکز باریکه غزه تعدادی دیگر نیز شهید و زخمی شدند.

در بمباران خودروی حامل غیرنظامیان در رفح در جنوب نوار غزه ، یک نفرشهید و شماری زخمی شدند.

در بمباران چادرهای آوارگان خان یونس در غرب شهر واقع در جنوب نوار غزه ، 13 فلسطینی شهید و ده ها نفر زخمی شدند.

همچنین در پی بمباران دو خانه توسط رژیم صهیونیستی در دیرالبلح در مرکز نوار غزه، 5 فلسطینی به شهادت رسیدند که در زیر آوار این دو خانه تعدادی مفقود شدند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد پس از شهادت 3 کودک دیگر در مجتمع پزشکی الشفاء، شمار قربانیان سوء تغذیه و کم آبی در نوار غزه به 26 نفر افزایش یافت که آمار اعلام شده فقط بیانگر افراد اعزام شده به بیمارستان هاست.

پربیننده ترین خبرها