ینس استولتنبرگ: ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیرو به اوکراین ندارد

ینس استولتنبرگ: ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیرو به اوکراین ندارد
سه شنبه 22 اسفند 1402 - 14:52

دبیرکل ناتو با رد اظهارات رییس جمهور فرانسه درباره اعزام احتمالی نیرو به اوکراین، گفت که این ائتلاف نظامی هیچ برنامه‌ای برای چنین اقدامی ندارد.

العالم - اروپا

به گزارش راشاتودی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با رد اظهارات امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه که احتمال اعزام نیروی از ناتو به اوکراین را رد نکرده بود، تاکید کرد که این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیرو به اوکراین ندارد.

البته استولتنبرگ بلافاصله پس از اظهارات اولیه ماکرون، این ادعا را رد و در گفت‌وگو با رویترز، بر موضع ناتو تاکید کرد. وی حالا در تایید موضع قبلی خود، گفته است: ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیرو به اوکراین ندارد و نه ناتو و نه اعضای آن، یک طرف جنگ نیستند.

وی با لحنی هشدارآمیز ادامه داد: اگر یکی از اعضای به طور مستقل اقدام به اعزام نیرو به مناطق جنگی کند، تمام ناتو تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت چون اعضای این ائتلاف به یک پیمان دفاعی جمعی پایبند هستند.

دبیرکل ناتو در واکنش به این پرسش که آیا اظهارات ماکرون درباره عدم اجماع درباره اعزام نیرو به اوکراین، اشتباه بوده است؟، بدون پاسخ مستقیم گفت: به نظرم مشورت مهم است و همه ما در قبال این موضوعات مهم یک رویکرد مشترک داریم زیرا این مسائل برای ما حائز اهمیت هستند.

پربیننده ترین خبرها