گزارش العالم از چنددستگی در کابینه رژیم صهیونیستی+ویدئو

چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 22:38

گدعون ساعر وزیر صهیونیست از پایان مشارکت سیاسی خود با بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم و انحلال ائتلاف موسوم به «اردوگاه دولت» خبر داد.

العالم – فلسطین

گدعون ساعرخواستار پیوستن به شورای جنگ در چارچوب فراکسیونی مستقل شد و به اعتقاد ناظران، علت این اقدام، جاه طلبی های سیاسی ساعر است که البته بر دوره ماندن نتانیاهو در کابینه تأثیر می گذارد.

خبرنگار شبکه خبری العالم در رام الله گزارش داد که جدایی ساعر از ائتلاف اردوگاه دولت بر شانس گانتز برای نخست وزیری رژیم اشغالگر تأثیری نخواهد گذاشت، اما در عین حال به بنیامین نتانیاهو فرصت بیشتری برای ماندن به عنوان نخست وزیر می دهد و اینکه توسط کنست برکنار نشود.

وی افزود: ساعر اساسا از حزب لکود است و تنها کسی است که در ده سال گذشته برای ریاست این حزب با بنیامین نتانیاهو رقابت کرده است.

خبرنگار العالم توضیح داد که نظرسنجی ها نشان می دهد که اگر گدعون ساعر به یک حزب مستقل برود و به تنهایی، و جدا از نتانیاهو و گانتز برای کنست نامزد شود، نمی تواند در مرحله آتی عضو کنست باشد.

وی ادامه داد: ساعر دید که حزب لکود در سال‌های آینده از خلاء رهبری سیاسی رنج خواهد برد، بنابراین از "اردوگاه دولت" جدا شد تا شانس بیشتری برای جانشینی نتانیاهو به عنوان رئیس حزب داشته باشد. او نسبت به تجاوزگری علیه غزه بی تفاوت است زیرا آنچه برای سران اشغالگر اهمیت دارد این است که در قدرت بمانند حتی اگر خون فلسطینیان در خیابان‌ها جاری شود.

ساعر رئیس حزب «امید جدید» و گانتز رئیس حزب «آبی سفید» در 10 ژوئیه 2022 از شرکت در انتخابات در یک فهرست مشترک به نام اردوگاه دولت خبر دادند که از 120 کرسی در کنست 12 کرسی را به خود اختصاص داد.

با پایان یافتن مشارکت میان ساعر و گانتز، ائتلاف اردوگاه دولت از هم پاشید و ساعر با 4 کرسی حزب خود خارج شد و برای گانتس فقط 8 کرسی باقی گذاشت.

اخیرا ساعر از سفر گانتز به واشنگتن و لندن بدون کسب اجازه از بنیامین نتانیاهو انتقاد کرده بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها