هشدار شدیداللحن امارات به نتانیاهو درباره غزه

هشدار شدیداللحن امارات به نتانیاهو درباره غزه
چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 18:22

به دنبال سنگ‌اندازی‌های رژیم صهیونیستی در مسیر ارسال کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه، رهبری امارات به نخست‌وزیر این رژیم هشدار شدیداللحنی داده است.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از پایگاه رأی الیوم، شبکه "آی ۲۴ نیوز" رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی، که هویت‌شان را فاش نکرده است، اعلام کرد امارات به "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم اسرائیل "هشدار شدیداللحن داده است که در صورت عدم ورود کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه، طرح راه‌اندازی پل زمینی- تجاری میان طرفین متوقف می‌شود".

این منابع تصریح کردند: در نتیجه بسته شدن مکرر جاده‌ها وگذرگاه‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه، "اعتماد امارات به کابینه نتانیاهو کاهش یافته است".

اگرچه امارات و رژیم صهیونیستی به وجود پل تجاری زمینی برای انتقال کالا به سرزمین های اشغالی اذعان نکرده اند، اما به دنبال آغاز حملات جنبش انصار الله یمن به کشتی های اسرائیلی یا عازم سرزمین های اشغالی در نوامبر گذشته، برخی از رسانه های عبری از وجود این مسیر تجاری زمینی خبر دادند.

ماه گذشته، روزنامه عبری "تایمز آو اسرائیل" گزارش داد که اختلال در کشتیرانی در دریای سرخ در بحبوحه حملات گروه انصارالله یمن، کشتی‌های باری و لجستیکی رژیم اسرائیل به مسیرهای زمینی جایگزین برای انتقال کالا از خاور دور به مقصد "اسرائیل"، از طریق عربستان سعودی و اردن، سوق داد.

شرکت کشتیرانی اسرائیلی "Mentfield Logistics" از جمله شرکت‌هایی است که با ارسال کالا از بنادر دبی و بحرین به صورت زمینی با کامیون‌هایی که از امارات، عربستان سعودی و اردن عبور می‌کنند و به بنادر رژیم اسرائیل ختم می‌شوند، در ایجاد مسیر تجاری برای دور زدن دریای سرخ مشارکت دارد.

شبکه "آی ۲۴ نیوز" رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد علیرغم تلاش‌های "اسحاق هرتزوگ" رئیس‌ این رژیم برای میانجیگری بین نتانیاهو و رهبری امارات در سفر اخیرش به امارات، اما "شیخ محمد بن زاید آل نهیان" رئیس این کشور از ورود به گفت‌وگو با نتانیاهو خودداری کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها