مسئولان اسرائیلی:

نتانیاهو فریبکار است و ارتش نمی‌تواند حماس را نابود کند

نتانیاهو فریبکار است و ارتش نمی‌تواند حماس را نابود کند
جمعه 25 اسفند 1402 - 18:17

اسحاق بریک ژنرال احتیاط ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد: نابودی کامل حماس امکان پذیر نیست و اظهارات بنیامین نتانیاهو در این خصوص تنها برای فریب دادن دیگران است.

العالم - فلسطین اشغالی

بریک در گفتگو با شبکه صهیونیستی کان گفت: آنچه امروز نتانیاهو مرتب در حال تکرار کردن آن است تنها سخنانی فریبنده است چرا که نابودی کامل حماس امکان پذیر نبوده و این شعاری غیر واقعی است.

وی افزود: «تمام فرماندهان گردان‌های قسام که ما آنها را کشتیم جایگزین داشته و افرادی دیگری به جای آنها منصوب شدند همانطور که فرماندهان کشته شده در گروهان‌های قدس نیز جایگزین پیدا کردند، حماس به شمال غزه باز خواهد گشت و یکبار دیگر بر همه چیز مسلط خواهد شد».

بریک ادامه داد: حماس صدها کیلومتر زیرساخت دارد که از جمله آنها تونل‌های طولانی است، اسرائیلی‌ها باید بدانند که حماس از تسلط نظامی برخوردار بوده و پس از بازسازی ظرفیت‌های خود به شمال غزه برمی‌گردد.

این ژنرال ارشد ارتش رژیم صهیونیستی گفت: سخنان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تو خالی است چرا که اگر ما حتی امروز وارد رفح شده و موفق شویم. ده‌ها هزار جنگجوی حماس در تونل‌ها هستند و هر وقت بخواهند وارد و خارج می‌شوند.

در همین رابطه یاییر لاپید رئیس جریان معارض رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه 12 تلویزیون این رژیم تاکید کرد نتانیاهو نمی‌تواند اسرائیل را به پیروزی برساند و ارتش تحت فشار بوده و از نیروی انسانی کافی برای دستیابی به پیروزی برخوردار نیست.

لاپید افزود: از آنجایی که ارتش دچار کمبود سرباز است این به معنای آن است که در غزه، کرانه باختری و مرزهای شمالی نیرو به اندازه کافی وجود ندارد، این کمبود در حالی است که 66 هزار جوان حریدی در صحت کامل جسمانی و در سن سربازی هستند اما وارد خدمت سربازی نمی‌شوند.

لاپید در بخش دیگری از سخنان خود نتانیاهو را خطری جدی برای رژیم صهیونیستی توصیف کرده و افزود: ما نمی‌توانیم با نتانیاهو در جنگ پیروز شویم.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین

پربیننده ترین خبرها