۸۰ هزار فلسطینی اولین نماز جمعه ماه رمضان را در مسجد الاقصی اقامه کردند

۸۰ هزار فلسطینی اولین نماز جمعه ماه رمضان را در مسجد الاقصی اقامه کردند
جمعه 25 اسفند 1402 - 16:54

منابع خبری گزارش دادند که ۸۰ هزار فلسطینی در کرانه باختری و در اولین جمعه از ماه مبارک رمضان، نماز خود را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از فلسطین الیوم، با وجود محدودیت‌های صورت گرفته از سوی نظامیان صهیونیست، ۸۰ هزار فلسطینی، نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی در خطبه‌های نماز جمعه امروز اظهار داشت: به هیچ وجه امکان معامله بر سر مسجدالاقصی و رها کردن ذره‌ای از خاک آن وجود ندارد.

نماز

وی گفت: حضور نمازگزاران و اشتیاق آنها برای تحصن پیامی برای کسانی است که می‌خواهند به مسجدالاقصی آسیب برسانند.

عکرمه صبری ادامه داد: جایگاه مسجدالاقصی بسیار والاتر از آن است که قوانین بین‌المللی بر آن حاکم شود و هر اتفاقی رخ دهد، این مسجد بر روی نمازگزاران باز خواهد ماند.

وی درباره تجاوزات به غزه نیز تاکید کرد: اتفاقاتی که در غزه رخ می‌دهد، مایه تاسف است؛ چرا کسی جلوی این اتفاقات را نمی‌گیرد و از اهالی آن حمایت نمی‌کند؟

شیخ صبری درباره محدودیت‌های رژیم صهیونیستی در اطراف مسجد الاقصی نیز افزود: اشغالگران تدابیر سختگیرانه‌ای در اطراف مسجدالاقصی اتخاذ کرده‌اند و از چند ماه قبل آن را در فضای جنگی قرار دادند.

نیروهای اشغالگر از بامداد امروز در ورودی های شهر قدیمی بیت المقدس از جمله اطراف مسجد الاقصی مستقر شده اند. حضور این نیروها در اطراف دروازه های الساهره، الاسباط و المغاربه مسجد الاقصی بیشتر از سایر مناطق است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها