لحظه به لحظه با 162مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 162مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
شنبه 26 اسفند 1402 - 08:28

حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری فلسطین درحالی امروز (شنبه) وارد 162 مین روز خود شده است که این رژیم در تازه ترین جنایت خود، با بمباران خانه ای در مرکز باریکه غزه بیش از 30 شهروند فلسطینی را به شهادت رساند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، رسانه های فلسطینی صبح امروز از بمباران خانه ای در غرب اردوگاه «النصیرات» و شهادت 36 فلسطینی که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می دهند، و زخمی شدن ده ها نفر دیگر خبر دادند.

درهمین حال وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز جمعه با اعلام آخرین آمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی اعلام کرد: شمار شهدای غزه به 31490 نفر تعداد زخمی ها به 73439 نفر افزایش یافته است.

همچنین دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه اعلام کرد که آمار قربانیان حملات جنایتکارانه ارتش رژیم اشغالگر به فلسطینیانی که در صف دریافت کمک در میدان الکویت در شمال باریکه غزه بودند، به بیش از 100 شهید و 200 مجروح رسیده است.

رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب (24 اسفند ماه) بار دیگر جنایت هولناکی را رقم زد و شهروندان فلسطینی را در میدان الکویت در غزه که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه برای رفع گرسنگی خود و خانواده‌شان بودند، هدف قرار داد.

پیش از این نیز نیروهای اسرائیلی روز پنجشنبه (10 اسفند ماه) به سمت صف انبوه جمعیت بی گناه و گرسنه در خیابان الرشید غزه و در مجاورت میدان النابلسی که منتظر دریافت کمک‌های بشر دوستانه بودند، آتش گشودند و در جریان این آتشباری یکصد و ۱۲ تن شهید و بیش از ۷۰۰ تن دیگر مجروح شدند.
جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

لحظه به لحظه با 2161مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

15:07 |اختلاف بین کابینه جنگ و نتانیاهو درباره آتش‌بس و آزادی اسرا

1

تحلیلگر عرب گفت: محافل نظامی و امنیتی این رژیم بر سامان بخشیدن بر وضعیت داخلی اسرائیل و آتش‌بس در غزه تأکید دارند در حالی‌که نتانیاهو به دنبال آزادی اسرا و ادامه جنگ است.(جزییات بیشتر)

14:47 |شمار شهدای غزه از 31 هزار و 500 نفر گذشت

بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین در غزه، شمار شهدای باریکه از 31500 فراتر رفت(جزییات بیشتر)

13:56 |حمله موشکی مقاومت لبنان به مرکز نظامی اسرائیل

حزب الله لبنان: رزمندگان مقاومت امروز پایگاه «البغدادی» رژیم اسرائیل را با موشک هدف قرار دادند و موشک‌ مستقیما به هدف اصابت کرد.

13:34 |حمله تند روزنامه‌نگار صهیونیست به ملکه اردن

یک روزنامه‌نگار صهیونیست به ملکه اردن به خاطر موضع‌گیری‌های او علیه رژیم اشغالگر، به شدت تاخت.(جزییات بیشتر)

13:22 |سردرگمی اشغالگران در برابر طرح آتش بس حماس+ فیلم​​​​​​​

1

پیشنهاد جدید جنبش حماس به اشغالگران در زمینه آتش بس نشأت گرفته از اراده و موضع این جنبش و همه جناح‌ها و جبهه‌های حامی محور مقاومت است.(جزییات بیشتر)

12:53 |یادداشت تحلیگر چینی در باره استانداردهای دوگانه رسانه‌های غربی در قبال غزه

پشت شکست مکرر تلاش‌های جامعه جهانی برای آتش بس در باریکه غزه، نه تنها حمایت یکجانبه از رژیم صهیونیستی به وسیله کشورهای بزرگ غربی، بلکه ریاکاری و استانداردهای دوگانه رسانه‌های آمریکایی و غربی نهفته است.(جزییات بیشتر)

12:11 |کدام کشورها سوخت جنگنده‌های اسرائیل برای بمباران غزه را تامین می‌کنند

​​​​​​​

یک گزارش پژوهشی که از سوی سازمان «تغییر نفت» انجام شده، نشان می‌دهد که برخی کشورها از جمله عربستان سعودی در تامین سوخت جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، که برای ششمین ماه متوالی باریکه غزه را آماج حملات قرار داده، مشارکت دارند.(جزییات بیشتر)

11:13 |تضعیف توان سایبری رژیم صهیونیستی

عملیات طوفان الاقصی که مدت‌هاست به‌وسیله‌ گروه‌های مقاومت فلسطینی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی آغاز شده، پرسش‌های بسیاری را به‌وجود آورده است که در این زمینه مهم‌ترین تردیدها درباره بخش امنیتی، اطلاعاتی و توانایی شرکت‌های امنیتی و ساختارهای سایبری برای محافظت از اشغالگران و تأسیسات راهبردی صهیونیست‌هاست.(رژیم صهیونیستی)

10:57 |محکومیت رژیم صهیونیستی در غزه از منظر حقوق بین‌الملل

با وجود تصریح نص قوانین بین المللی مبنی بر ممنوعیت سیاست گرسنگی دادن به غیرنظامیان، هیچ سازوکاری برای واکنش نسبت به نقض آن وجود ندارد و سازوکارهای موجود همچنان اخلاقی است. بنابراین رژیم صهیونیستی به خود اجازه می‌دهد از قانون تخطی کند، هرچند می‌توان این رژیم را در قبال تخلفات دیگرش از قانون وادار به پاسخگویی کرد.(جزییات بیشتر)

10:55 |حمله معترضان حامی فلسطین به ساختمان نیویورک تایمز

​​​​​​​

معترضان در همبستگی با مردم فلسطین به ساختمان نیویورک تایمز در میدان منهتن آمریکا حمله کرده و این روزنامه را به دلیل کوتاهی در پوشش اخبار صحیح نوار غزه و انتشار خبرهای مغرضانه به نفع رژیم اسرائیل محکوم کردند.

10:20 |چرا رژیم اشغالگر ملاقات دحلان و برغوثی را در زندان تسهیل کرد؟

​​​​​​​

محمد دحلان رهبر جدا شده از جنبش فتح، در نتیجه تشدید تنش‌های اخیر در غزه، پس از یک دوره طولانی دوباره به کانون توجهات بازگشته است.(جزییات بیشتر)

09:19 |شهدای خبرنگار غزه به ۱۳۴ نفر افزایش یافت

با شهادت یک عکاس و خبرنگار فلسطینی دیگر به دست نظامیان صهیونیست، شمار شهدای خبرنگار غزه به ۱۳۴ نفر افزایش یافت.

08:43 |مسئول صهیونیست: اگر تسلیحات نرسد در غزه شکست می‌خوریم

یک مسئول رژیم صهیونیستی با تأکید بر اینکه مهمات و تجهیزات نظامی ارتش اسرائیل رو به اتمام است، متذکر شده هرگونه تاخیر در تامین تسلیحات، باعث شکست‌مان در جنگ غزه خواهد شد.(جزییات بیشتر)

08:14 | برافراشته شدن پرچم ایران بر دیوار مسجدالاقصی

1

زنان فلسطینی ساکن شهر قدس اشغالی با برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران و فلسطین در کنار هم بر روی دیوارهای مسجدالاقصی، قبله نخست مسلمانان، از نقش ایران و همچنین یمن در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قدردانی کردند.


07:58 | شهادت بیش از 30 فلسطینی در بمباران خانه‌ای در غرب اردوگاه «النصیرات» در مرکز باریکه غزه

1

بیشتر شهدا زن و کودک بودند

07:34 | شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه

محمد الریفی عکاس و خبرنگار 36 ساله فلسطینی که شامگاه پنجشنبه در میدان الکویت در جنوب شرق غزه به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

با شهادت این خبرنگار، شمار شهدای رسانه در غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر گذشته به 134 نفر افزایش یافت.

07:21 | دیپلمات چینى اوضاع غزه را در ديدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی بررسى کرد

«وانگ کجیان»، فرستاده چین به رژیم صهیونیستی و فلسطین برای گفت‌وگو با مقامات وزارت خارجه این رژیم درباره تشدید درگیری‌های اسرائیل و فلسطین و روابط دوجانبه به اراضی اشغالی سفر کرده است.

این مقام چینی خواستار آتش بس و توقف درگیری برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه و حفاظت از غیرنظامیان شده است.

این دیپلمات چینی همچنین به دو طرف درگیر در غزه تاکید کرد تا به یک سازش سیاسی مبتنی بر راه حل دو دولتی دست پیدا کنند.

07:15 | نشست سرّی حماس و انصارالله یمن در باره غزه

منابع فلسطینی ادعا کردند که رهبرانی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و گروه انصارالله یمن نشستی سرّی برای بررسی "ساز وکار هماهنگی اقدامات مقاومت" علیه رژيم صهیونیستی ترتیب دادند. (جزییات بیشتر)


(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها