لاپید: سرباز کافی برای دفاع از خود نداریم

لاپید: سرباز کافی برای دفاع از خود نداریم
دوشنبه 28 اسفند 1402 - 02:18

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در واکنش به اعتراض حریدی‌ها (یهودیان مذهبی) به قانون خدمت سربازی گفت که اسرائیل به اندازه کافی نظامی برای دفاع از خود ندارد.

العالم-فلسطین اشغالی

«یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با کنایه به یهودی‌های حریدیم افزود: کسی دیگر جز جریان حریدیم نمانده که بتوان از میان آن سربازگیری کرد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیشتر در یک کنفرانس مطبوعاتی تصویب قانون جدید سربازی شامل حال حریدی‌ها را خواستار شد که بر اساس آن معافیت‌های سربازی این یهودیان تندرو لغو می‌شود. این مساله نگرانی‌هایی را در خصوص فروپاشی ائتلاف حاکم ایجاد کرد.

براساس قانون حریدی ها از رفتن سربازی معاف هستند.

لاپید پیشتر خواستار امضای توافق برای تبادل اسرا با حماس شد و گفت: توافق آسانی وجود نخواهد داشت، اما توافقی که منجر به بازگشت اسرا شود ارزش هزینه کردن را دارد و مورد حمایت همگی ما خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد: هیچ پیروزی بدون بازگرداندن گروگان‌ها (اسرای صهیونیست در غزه) وجود نخواهد داشت.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی پیشتر نیز با انتقاد از سیاست جنگ‌طلبانه نخست وزیر این رژیم در قبال غزه، گفته بود که نتانیاهو از شکست خود در جنگ غزه درسی نگرفته است و نمی‌تواند در راس هرم قدرت بماند.

اخیرا روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی ضمن ابراز نگرانی از ادامه فعالیت کابینه کنونی رژیم به نخست وزیری نتانیاهو و همچنین ادامه جنگ تل آویو علیه مردم غزه، نوشت: نتانیاهو در زمان جنگ، اسرائیل را متلاشی می‌کند و ائتلاف با واشنگتن را به خطر می‌اندازد.

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به اینکه بر اساس نظرسنجی‌ها مقبولیت نتانیاهو میان صهیونیست‌ها کاهش یافته است، افزود: نتانیاهو پس از کاهش مقبولیت خود در نظرسنجی‌ها، امیدوار است از خشم اسرائیلی‌ها برای برآورده شدن اهداف انتخاباتی استفاده کند.

هاآرتص اضافه کرد: اسرائیلی‌ها از نتانیاهو خسته شده‌اند اما او همچنان به قدرت چسبیده است.

پربیننده ترین خبرها