گزارش العالم از سمینار بین المللی بررسی خطرهای صهیونیسم در ترکیه

دوشنبه 28 اسفند 1402 - 11:56

شهر استانبول شاهد برگزاری سمینار بین المللی با مشارکت شخصیت های حزبی و سیاسی ترکیه با هدف بررسی خطرات صهیونیسم در منطقه و جهان بود.

العالم-فلسطین

به گزارش خبرنگار شکبه خبری العالم در ترکیه، «صهیونیسم و مسئله فلسطین» موضوعی است که در سمینار استانبول بررسی شد و شخصیت های سیاسی و حزبی با شرکت در این سمینار بین المللی جوانب خطرهای صهیونیسم برای مسئله فلسطین و جهان اسلام را بررسی کرده و بر توقف هرنوع همکاری با رژیم صهیونیستی که موجب تقویت سیطره ی صهیونیسم بر منطقه می شود، تاکید کردند.

احمد داود اوغلو رئیس حزب المستقبل ترکیه در این سمینار گفت: همه ما در مقابل خطرهای جدی قرار گرفته ایم و تکلیف مهم ما این است که در برابر این خطرها بایستیم و در عمل برادرانمان را در غزه مورد حمایت قرار دهیم؛ این ننگ است که رابطه با اسرائیل ادامه داشته باشد؛ باید هرگونه رابطه تجاری و سیاسی با اسرائیل قطع شود.

عملیات طوفان الاقصی نیز در سخنان و مواضع شرکت کنندگان در این سمینار جایگاه خاصی داشت و آنها تاکید کردند که این عملیات امید به پیروزی را به امت اسلام بازگرداند.

تمل کاراملا اوغلو رئیس حزب سعادت ترکیه نیز به خبرنگار العالم گفت: ما به این سمینار آمده ایم تا درخصوص خطرات صهیونیسم تبادل نظر کنیم و به چاره ای بیندیشیم که قطع رابطه با اسرائیل مهم ترین گام در این خصوص است و همه ما مسلمانان باید نهادی قدرتمند برای پایان دادن به تجاوزگری های اسرائیل تاسیس کنیم که امیدوارم تاسیس چنین نهادی به زودی محقق شود.

موسی عکاری نماینده حماس در ترکیه نیز به العالم گفت: جنگی که اینک شاهد آن هستیم در واقع جنگ جهانی علیه غزه است و غزه خط مقدم امت اسلام در این جنگ محسوب می شود؛ در این جنگ آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس،کانادا و ایتالیا و دیگر کشورها نیز در کنار صهیونیست ها قرار گرفته اند.این جنگ صلیبی ـ صهیونیستی علیه امت اسلام است و اگر غزه سقوط کند نوبت به سایر مناطق اسلامی خواهد رسید.

پربیننده ترین خبرها