لحظه به لحظه با 164مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 164مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
دوشنبه 28 اسفند 1402 - 08:30

حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری فلسطین درحالی امروز (دوشنبه) وارد 164 مین روز خود شده است که این رژیم شب گذشته در تازه ترین جنایت خود، بار دیگر حملات هوایی و توپخانه ای به مجتمع بیمارستانی شفا به بهانه مقابله با حماس را آغاز کرد، از سوی بر اثر بمباران منزلی در اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه نیز 9 فلسطینی دیگر شهید شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته (یکشنبه) بار دیگر بیمارستان شفا در شهر غزه را هدف حمله سنگین توپخانه‌ای و هوایی قرار داد.

همزمان با این حملات، نظامیان اشغالگر اسرائیلی هم اقدام به شلیک گسترده به سمت این بیمارستان کرده و آن را به محاصره درآوردند.

منابع فلسطینی از شهادت و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان شفا خبر دادند.

در جنایتی دیگر، ۹ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منزلی در منطقه الحساینه در اروگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه به شهادت رسیدند.
بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه تا کنون بیش از 31 هزار نفر شهید و بیش از 73 هزار نفر نیز زخمی شده اند. به خاطر حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی بیشتر شهدا و مجروحان را زنان، کودکان و سالخوردگان تشکیل می دهند.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.


لحظه به لحظه با 164مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

22:28 | بیانیه دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه درباره جنایت ترور فایق المبحوح

دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه امروز (دوشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد: رژیم اشغالگر اسرائیل فایق المبحوح را که مسئول هماهنگی با عشایر و آنروا در زمینه ورود کمک های انسان دوستانه به شمال غزه
و محافظت از آن بود ، ترور کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه با اعلام اینکه این ترور خلاف قوانین بین‌المللی است؛ افزود : المبحوح مشغول اقدامات غیرنظامی و بشردوستانه صِرف بود و به موجب قوانین بین‌المللی باید امنیت وی تامین می‌شد و نباید مورد تعرض قرار می‌گرفت.

22:27 | افزایش شمار شهدای غزه به حدود 32 هزار تن

وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه به بیش از 31 هزار و 700 شهید و حدود 74 هزار زخمی خبر داد.

وزارت بهداشت غزه ضمن اعلام خبر آزادی 65 شهروند فلسطینی ساکن غزه از بازداشتگاه های رژیم صهیونیستی، در بیانیه ای تاکید کرد که در 24 ساعت گذشته، 81 نفر در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و 116 تن زخمی شده اند و شمار زیادی از قربانیان نیز همچنان زیر آوار هستند. (جزئیات بیشتر)

21:26 | شهادت مدیر عملیات پلیس غزه پس از هلاکت یک صهیونیست

منابع فلسطینی از شهادت مدیر عملیات پلیس باریکه غزه پس از نبرد شجاعانه با نظامیان صهیونیست خبر دادند.

«فائق المبحوح» مدیر عملیات پلیس باریکه غزه و مسئول تامین امنیت کامیونهای حامل کمکهای بشردوستانه در نبرد مستقیم با نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. (جزئیات بیشتر)

20:39 | رزمندگان مقاومت اسلامی مواضع صهیونیستها را درهم کوبیدند

حزب الله لبنان از اجرای چند عملیات در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی و هدف قرار دادن مواضع دشمن صهیونیست با حملات موشکی خبر داد. (جزئیات بیشتر)

19:48 | صهیونیست ها خبرنگار الجزیره در بیمارستان الشفاء را بازداشت کردند

نظامیان صیهونیست با حمله به بیمارستان الشفاء در غزه، خبرنگار الجزیره را بازداشت کردند.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) بعد از حمله به بیمارستان الشفاء در غزه و تیراندازی به مردم، «اسماعیل الغول» خبرنگار الجزیره را بازداشت کردند.

18:04 | بورل: غزه دیگر زندان باز نیست، قبرستان باز است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت : اسرائیل از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در باریکه غزه استفاده می‌کند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) گفت : اسرائیل موجب قحطی در باریکه غزه شده و از گرسنه نگاه داشتن به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند. (جزئیات بیشتر)

17:48 | زخمی شدن سه نظامی صهیونیست در درگیری های باریکه غزه در ۲۴ ساعات گذشته

17:47 | فیلمی از لحظه منفجر کردن یک ساختمان مسکونی توسط نظامیان صهیونیست در باریکه غزه

فیلم

17:17 | بمباران عامدانه غزه هنگام سحر و افطار

سخنگوی بیمارستان "شهدای الاقصی" در دیر البلج تأکید کرد که رژیم اشغالگر عامدانه به بمباران مناطق مسکونی و غیرنظامیان در باریکه غزه در هنگام سحری و افطار اقدام می‌کند.

"خلیل الدقران" در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه العالم گفت که رژيم اشغالگر حرمت ماه رمضان را رعایت نمی‌کند و عمدا مردم غزه را هنگام سحری و افطار و در حالی‌که پشت میز غذا هستند، هدف حملات جنگنده‌هایش قرار می‌دهد. (جزئیات بیشتر)

17:14 | ادعای رژیم صهیونیستی درباره شهادت یک عضو ارشد حماس

ارتش و سرویس اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی ادعا کردند که یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در باریکه غزه به شهادت رسیده است.

16:59 | تصاویری از کوچ اجباری ساکنین غرب باریکه غزه درپی تهدید ارتش رژیم صهیونیستی به تشدید حملات نظامی

فیلم

14:54 | سخنگوی وزارت خارجه: اسرائیل آینده را برای همیشه باخته است

سخنگوی وزارت خارجه در پیامی نوشت که رژیم صهیونیستی فقط جنگ در نوار غزه را نباخت، آینده را نیز برای همیشه باخته است.

«ناصر کنعانی» در حساب شبکه ایکس خود نوشت: «اسحاق بریک» سرتیپ بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای در روزنامه "معاریو" می نویسد که نمی‌توان برای مدت طولانی به مردم دروغ گفت. ما جنگ با حماس را باختیم، همانطور که متحدان خود در جهان را نیز از دست دادیم. هدف نابودی کامل حماس از لیست برنامه‌هایمان برداشته شد و ما اسرا را نیز باز پس نگرفتیم.

14:27 | تصویر نظامی صهیونیست کشته شده در حمله به بیمارستان الشفاء غزه

14:17 | روایت خبرنگار العالم از جنایت جدید صهیونیست ها در بیمارستان الشفاء غزه

نیروهای رژیم اشغالگر بامداد امروز (دوشنبه) با یورش همه جانبه، از زمین و هوا به مجتمع بیمارستانی الشفا در غرب شهر غزه حمله ور شدند و در جنایتی دیگر شماری از فلسطینیان را شهید و زخمی کردند. (جزئیات بیشتر)

14:16 | الازهر:‌ اسراییل به دنبال وارد کردن مصر به پروژه حذف قضیه فلسطین است

دیده‌بان مبارزه با افراط‌گری در الازهر مصر تأکید کرد: رژیم اشغالگر که در تحقق اهداف خود در جنگ غزه ناکام مانده است تلاش می‌کند با کوچاندن اهالی این باریکه به مصر، این کشور را وارد خط حذف قضیه فلسطین کند. (جزئیات بیشتر)

13:50 | یک نظامی اسرائیلی در جریان حمله به بیمارستان شفا کشته شد

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که در جریان حمله به بیمارستان شفا در شهر غزه یکی از نظامیان این رژیم کشته شده است.

13:26 | حمایت کمپانی دیزنی از رژیم صهیونیستی

13:24 | گردان های قدس صحنه هدف قرارگرفتن نظامیان صهیونیست در شرق استان الوسطی با موشک هدایت شونده مالوتکا را منتشر کرد

فیلم

12:59 | کمک 2 میلیون دلاری شرکت انیمیشن سازی دیزنی برای کشتار کودکان غزه

12:45 | 5 دلیل برای تهدید پایه های موجودیت اسراییل درصورت حمله به رفح

روزنامه فرامنطقه ای الکترونیکی رای الیوم که در لندن به روز رسانی می شود در سرمقاله جدید خود آورده است:‌ افزون بر دو ماه است که "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم اسرائیل تقریبا به صورت روزانه تهدید به حمله به شهر رفح در جنوب باریکه غزه می‌کند و آخرین اظهارات او در این‌باره به روز یکشنبه برمی‌گردد که گفت: هیچ فشار بین‌المللی ما را از دستیابی به همه اهداف‌مان در جنگ، از جمله نابودی حماس، آزادسازی تمام گروگان‌ها (اسیران) و تضمین این موضوع، که غزه از این به‌بعد تهدیدی برای اسرائیل نخواهد بود، باز نمی‌دارد و برای تحقق آنها در رفح نیز اقدام خواهیم کرد.

اگر نتانیاهو می‌توانست این حمله را پیش ببرد، حتی یک روز هم تأخیر نمی‌کرد، اما به خوبی می‌داند که ممکن است این حمله پایانی برای فعالیت او و آغاز پایانی برای موجودیت رژیم اشغالگر باشد. (جزئیات بیشتر)

12:11 | فروش نفت برای تجهیز ناوگان کودک کشی رژیم صهیونیستی در غزه

فیلم

فیلم

12:05 | قطع آب در غزه از سوی رژیم صهیونیستی زندگی 2 ملیون نفر را در معرض خطر قرار داده است

11:48 | صادر کنندگان نفت و ارزاق به اسرائیل شریک جرم این رژیم هستند

11:44 | خلاقیت فعاالان شبکه های اجتماعی در کارزار تحریم کالاهای اسرائیلی در حمایت از مردم غزه

11:08 | ادامه فعالیت های مردمی در کانادا در حمایت از مردم فلسطین و غزه

فیلم

10:26 | کنترل کامل بیمارستان شفا از سوی اشغالگران/ باز هم هیچ اسیر اسراییلی پیدا نشد

ارتش اشغالگر پس از بمباران و حملات توپخانه ای، بیمارستان شفا در شهر غزه را به طور کامل تحت کنترل خود درآورد اما باز هم هیچ اسیری پیدا نشد.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ارتش پس از حمله گسترده به بیمارستان شفا نتوانسته به هیچ یک از اسرای خود در داخل این بیمارستان دست یابد. (جزئیات بیشتر)

09:33 | واکنش حماس به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا در غزه

جنش حماس در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا گفت: ناتوانی جامعه بین‌الملل در برابر اشغالگران، چراغ سبز به این رژیم برای ادامه نسل‌کشی است.

حماس طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله صهیونیست‌های جنایتکار به بیمارستان شفا، تاکید کرد که ارتش جنایتکار "اسرائیل" بامداد امروز (دوشنبه) بار دیگر جنایتی تازه را علیه بیمارستان شفا و مناطق مجاور آن مرتکب شد. (جزئیات بیشتر)

09:22 | تبدیل خیابان های غزه به مقبره شهدا

فیلم

09:20 | منابع محلی: یک گشتی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه تل ارمیده در شهر الخلیل در کرانه باختری فلسطین هدف تیراندازی قرار گرفت.

فیلم

09:17 | وزارت بهداشت غزه: با توجه به شدت آتش سوزی و شلیک نظامیان صهیونیست به هر کسی که به پنجره های بیمارستان الشفاء نزدیک شود، امکان نجات هیچ یک از مجروحان وجود ندارد.

09:15 | فیلم لحظه یورش نظامیان صهیونیست به ساختمانی در مجاورت بیمارستان الشفاء غزه

فیلم

09:01 | ارتش اشغالگر: مقاومت غزه جسد یک افسر صهیونیست را در اختیار دارد

ارتش رژیم اشغالگر با اذعان به کشته شدن یکی از فرماندهان خود در درگیری‌های غزه، اعلام کرد که جسد او همچنان در دست جنبش حماس است.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد افسر "دانیل پیرتس" از فرماندهان گردان ۷۷ ارتش در حمله هفتم اکتبر (15 مهر ماه/ عملیات طوفان الاقصی) حماس کشته شده است. (جزئیات بیشتر)

08:53 | آتش‌سوزی در بخش جراحی بیمارستان شفا در شهر غزه در نتیجه حملات و بمباران‌های بامداد امروز ارتش اشغالگر صهیونیستی

08:52 | لحظه هدف قرار گرفتن نیروهای اشغالگر با بمب دست ساز در ورودی اردوگاه الفارعه در جنوب طوباس در کرانه باختری فلسطین

فیلم

08:02 | وزارت بهداشت فلسطین در غزه:

دشمن با طرح ادعاهای واهی، قصد فریب دنیا و توجیه حمله به بیمارستان شفا را دارد

ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته (یکشنبه) بار دیگر بیمارستان شفا در شهر غزه را هدف حمله سنگین توپخانه‌ای و هوایی قرار داد. (جزئیات بیشتر)

06:22 | بمباران و محاصره بیمارستان شفا توسط اشغالگران

ارتش رژیم صهیونیستی به طور همزمان بیمارستان شفا در شهر غزه را هدف حمله سنگین توپخانه‌ای و هوایی قرار داد. (جزئیات بیشتر)

04:15 | لحظه هدف قرار گرفتن نیروهای اشغالگر با بمب دست ساز در ورودی اردوگاه الفارعه در جنوب طوباس در کرانه باختری فلسطین.

بمب

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها