پشت‌ پرده مذاکرات دوحه؛

آزادی ۴۰ اسیر صهیونیست در ازای ۴۲ روز آتش‌بس در غزه

آزادی ۴۰ اسیر صهیونیست در ازای ۴۲ روز آتش‌بس در غزه
دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18:11

سازمان پخش رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد مذاکرات تبادل اسرا، که امروز در دوحه به صورت غیرمستقیم میان تل‌آویو و جنبش حماس برگزار می‌شود، بر آزادی ۴۰ اسیر اسرائیلی و دستیابی به آتش‌بس ۴۲ روزه در باریکه غزه متمرکز می‌شود.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از الشرق، سازمان پخش رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی در تل‌آویو اعلام کرد: اعضای هیأت مذاکره‌کننده اسرائیلی در پایتخت قطر انتطار دارند که مذاکرات طولانی و دشوار باشد؛ زیرا این مذاکرات به صورت غیرمستقیم با حماس، به‌ویژه با "یحیی السنوار" فرمانده میدانی این جنبش، که در غزه و دور از انظار است، انجام خواهد شد.

طبق ادعای این منابع، مذاکرات میان اسرائیل و السنوار (به صورت غیرمستقیم) انجام خواهد شد و لذا دریافت هر پاسخی از سوی حماس، که توسط السنوار داده می‌شود، حدود ۲۴ تا ۳۶ ساعت طول می‌کشد.

این منابع افزودند: قبل از عزیمت سفر هیات اسرائیلی به قطر، مسئولان اسرائیلی گفتند که این هیات از شورای وزیران مجوز مشخصی گرفته‌اند. تیم اسرائیلی به تمام خواسته‌هایش نرسیده بلکه در حدی پاسخ مثبت گرفته که بتواند مذاکرات را پیش ببرد.

کابینه کوچک امنیتی رژيم صهیونیستی، شب گذشته تشکیل جلسه داد و طی آن تصمیم گرفت به هیات خود اجازه دهد تا مذاکرات برای تبادل اسرا را از سر بگیرد. قرار است "دیوید بارنیا" رئیس موساد سرپرستی این هیات را برعهده بگیرد.

طبق اعلام برخی منابع، رئیس موساد نشستی را با نخست‌وزیر قطر و مسئولان مصری در دوحه با محوریت آتش‌بس ترتیب خواهد داد.

حماس در جریان عملیات "طوفان الاقصی" در هفتم اکتبر، ۱۳۴ صهیونیست را به اسارت گرفته که طبق اعلام این گروه، شماری از این اسرا در جریان حملات جنگنده‌های رژیم اشغالگر به مناطقی در غزه کشته شدند.

پربیننده ترین خبرها