گزارشگر سازمان ملل:

«اسرائیل» مسئول قتل حمزه الدحدوح و مصطفی ثریا دو خبرنگار فلسطینی است

«اسرائیل» مسئول قتل حمزه الدحدوح و مصطفی ثریا دو خبرنگار فلسطینی است
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 22:40

گزارشگر سازمان ملل در امور آزادی بیان تاکید کرد که رژیم صهیونیستی مسئل قتل حمزه الدحدوح و مصطفی ثریا دو خبرنگار فلسطینی در 7 ژانویه است.

العالم - آمریکا

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از گزارشگر سازمان ملل در امور آزادی بیان آورده است که رژیم اسرائیل مسئول قتل خبرنگاران حمزه و مصطفی در 7 ژانویه است. اسرائیل باید درباره قتل خبرنگاران حمزه و مصطفی تحقیقاتی انجام دهد.

به گفته واشنگتن پست به نقل از گزارشگر سازمان ملل، اینکه اسرائیل بگوید ما به دو خبرنگار مظنون شدیم و آنها را کشتیم کافی نیست.

از سوی دیگر واشنگتن پست با انتشار گزارشی درباره ترور حمزه الدحدوح و مصطفی ثریا دو خبرنگار فلسطینی که در 7 اکتبر به دست نظامیان اشغالگر به شهادت رسیدند، گفت: به تصاویری از محل ترور "مصطفی ثریا" خبرنگاری، که به همراه "حمزه الدحدوح" در غزه توسط ارتش اسرائیل به شهادت رسیده‌اند، دست یافته‌ایم

این روزنامه آمریکایی نوشت: تصاویر گرفته شده با هلی شات، سوالاتی را در مورد توجیه اسرائیل برای کشتن مصطفی ثریا و حمزه الدحدوح در غزه ایجاد کرده است. این تصاویر وجود سربازان یا تجهیزات نظامی را نشان نمی دهد؛ علی‌رغم آنکه اسرائیل ادعا کرده بود که یک حمله تروریستی در آن منطقه نیروهایش را در معرض خطر قرار داده بود.

به گفته واشنگتن پست، حمزه و مصطفی در اوایل جنگ، در مسیر خود به سمت جنوب غزه، از پست‌های بازرسی اسرائیل عبور کردند. حمزه الدحدوح قبل از شهادتش، مجوز خروج از غزه را به دست آورده بود، امتیازی که به افراد مسلح داده نمی‌شود.

پربیننده ترین خبرها