لحظه به لحظه با 167مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 167مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
پنج‌شنبه 2 فروردين 1403 - 09:28

حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری فلسطین امروز (پنجشنبه) وارد 167 روز خود شده است و این رژیم همچنان در حال درگیری با فلسطینیان در مناطق مختلف این سرزمین و انهدام خانه ها و حمله به بیمارستان ها است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، منابع محلی از درگیری مسلحانه شدید نیروهای مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر اسرائیلی به دنبال یورش آنها به اردوگاه نور شمس در شهر طولکرم در کرانه باختری خبر دادند.

در همین زمینه مقاومت فلسطین اعلام کرد در مسیر نیروهای اشغالگر چند بمب منفجر کرده است.

بولدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی نیز خسارات زیادی به زیرساخت‌های اردوگاه نور شمس وارد کردند.

اشغالگران اسرائیلی همچنین منقطه‌ای را در اردوگاه نور شمس با پهپاد هدف قرار دادند.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

لحظه به لحظه با 167مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

22:57 | حمله پهپادی ارتش اشغالگر به 4 شهروند غیرنظامی در خانیونس

.

22:52 | حملات راکتی مقاومت فلسطین و انهدام تانک ها و نفربرهای رژیم صهیونیستی

.

21:59 | رئیس موساد فردا عازم قطر می‌شود

21:33 | حملات راکتی مقاومت فلسطین و انهدام تانک ها و نفربرهای رژیم صهیونیستی

گروهان‌های قدس اعلام کرد در عملیاتی مشترک با گردان‌های ابو علی مصطفی شهرک صهیونیست‌نشین بئیری در اطراف باریکه غزه را هدف حمله راکتی قرار داده است(جزئیات بیشتر).

21:15 | برگزاری نشست 6 جانبه عربی برای بررسی بحران غزه/ تاکید بر آتش بس فوری و همه جانبه در غزه

21:03 | شور و شوق دانشجویان دانشگاه ساینس پو فرانسه در حمایت از مردم غزه

.

20:32 | ممانعت ارتش اشغالگر از ورود صلیب سرخ و نیروهای امدادی به بیمارستان الشفا

ارتش اشغالگر همچنان پزشکان، پرستاران و مجروحان بیمارستان الشفا را تحت بازداشت قرار داده و نیروهای صلیب سرخ، امدادی و دفاع شهری را از ورود به بیمارستان و یا ورود به خانه‌های محاصره شده در اطراف بیمارستان منع می‌کند(جزئیات بیشتر).

20:30 | بورل خواستار ارسال پیامی قاطع به رژیم اشغالگر شد: "شرایط غزه به بدترین وضعیت خود رسیده است."

20:25 | اینفوگرافی | سازمان بهداشت جهانی گزارش از میزان آسیب های وارد شده به بخش پزشکی در غزه از آغاز جنگ را منتشر کرد.

19:50 | عملیات هدف قرار دادن تک تیرانداز ارتش اشغالگر با گلوله ضد استحکامات کالیبر 12.7 میلی متری در اطراف بیمارستان الشفا در غزه توسط تک تیرانداز قسام

.

19:35 | گزارش العالم از استواری زنان غزه در مواجهه با جنگ و محاصره

خبرنگار شبکه خبری العالم درغزه گزارش داد که زنان فلسطینی در مواجهه با حملات رژیم صهیونیستی با استواری، صبر، فداکاری و مقاومت، در کنار مردان خود ایستاده اند و سختی های این شرایط را تحمل می کنند.(جزئیات بیشتر)

18:10 گزارش العالم از تخریب زیرساخت های اردوگاه نور شمس در کرانه باختری

نیروهای رژیم اشغالگر زیرساخت ها از جمله خطوط آب و برق را در اردوگاه نور شمس در کرانه باختری فلسطین، ویران کردند.(جزییات بیشتر)

17:45 حمله صهیونیست ها به نشریه کانادایی انتشار دهنده کاریکاتور خون آشام از نتانیاهو

رسانه های صهیونیستی در واکنش به اقدام اخیر یک روزنامه کانادایی در انتشار تصویر نتانیاهو در قامت یک خون آشام که در انتقاد از سیاست های جنایت بار اسرائیل در غزه منتشر شده بود، آن را ظهور موج جدید یهودستیزی در کانادا توصیف کردند.(جزییات بیشتر)

17:30 محورهای رایزنی السیسی با وزیر خارجه آمریکا در قاهره
«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر با «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا در قاهره دیدار و گفت وگو کرد و همچنین اوضاع کنونی غزه را مورد رایزنی قرار داد.(جزییات بیشتر)

17:20 حزب‌الله لبنان: یک واحد نظامی-اطلاعاتی را در المطله [در شمال سرزمنی‌های اشغالی] هدف گرفتیم که بر اثر آن، خسارت جانی مستقیم به اشغالگران وارد آمد.

16:58 ثبت ۴۱۰ مورد حمله به مراکز خدمات بهداشتی در باریکه غزه

سازمان جهانی بهداشت طی بیانیه‌ای اعلام کرد که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون علیه مراکز خدمات بهداشتی در نوار غزه ۴۱۰ مورد حمله ثبت شده است.

در گفتگو با العالم اعلام شد:

16:45 بیمارستان شهدای الاقصی غزه در آستانه فروپاشی و خروج از خدمات رسانی
سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی و مدیر بخش پذیرش و اورژانس، تأکید کرد که به دلیل کمبود تدارکات، دارو، سوخت و نرسیدن کمک‌های پزشکی، سیستم بهداشتی این بیمارستان در آستانه فروپاشی و خروج از چرخه خدمات رسانی است.(حزییبات بیشتر)

16:41 شبکه 13 رژیم صهیونیستی: 3 موشک ضد زره از جنوب لبنان به سمت المطله [در شمال سرزمنی‌های اشغالی] شلیک شده است و یک ساختمان آسیب دید.
16:31 گروهان‌های قدس فیلمی از تیپ رزمندگان نخبه خود در شمال غزه منتشر کرد
قدس16:13
گردان‌های القسام با انتشار کلیپی از رویارویی با نیروهای ارتش اشغالگر در حال نفوذ به مجاورت مجتمع پزشکی الشفا در شهر غزه خبر داد

القسام16:13
گردان های قدس تجمع سربازان و خودروهای اشغالگران را هدف قرار داد
گردان های قدس تجمعی از سربازان و خودروهای اشغالگران را در مجاورت بیمارستان الشفا در باریکه غزه هدف قرار داد.(جزییات بیشتر)

16:00 «بسام حسونه» روزنامه‌نگار و نویسنده سرشناس فلسطینی در غزه بر اثر حملات اشغالگران به شهادت رسید.

15:40 حادثه امنیتی در سواحل یمن
منابع دریایی انگلیس از وقوع حادثه دریایی طی امروز (پنجشنبه) در نزدیکی سواحل یمن خبر دادند.(حزییات بیشتر)

15:13 فلسطین الیوم: مرگ 3 بیمار فلسطینی در مجتمع پزشکی الشفا باریکه غزه در ساعات گذشته

15:04نجات یک فلسطینی از زیر آوار، پس از بمباران خانه‌اش از سوی اشغالگران صهیونیست/ خبرگزاری شهاب

نجات

14:45 المنار: هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی در حال پرواز با ارتفاع پایین بر فراز منطقه بقاع غربی هستند.

14:00حملات توپخانه‌ای شدید ارتش صهیونیستی به اطراف بیمارستان شفا در غزه

درگیری‌ها در اطراف این بیمارستان همچنان ادامه دارد.
توپ۹انه13:30 برپایی نماز شب دهم رمضان در مسجدالاقصی
نماز13:00 وزارت بهداشت غزه: افزایش شمار قربانیان حملات صهیونیست ها به غزه به 31988 شهید و 74188 زخمی

11:50 صهیونیست ها ساختمان جراحی های تخصصی بیمارستان الشفاء را منفجر کردند

نیروهای ارتش صهیونیستی امروز (پنج شنبه) ساختمان جراحی های تخصصی مجتمع بیمارستانی الشفاء غزه را منفجر کردند.(جزئیات بیشتر)

11:30پیام سخنگوی وزارت خارجه درباره غزه و بربریّت رژیم صهیونیستی

سخنگوی وزارت خارجه به اشاره به تداوم حملات رژیم صهیونیستی در ۱۶۷ روز جنگ علیه نوار غزه، نسبت به بربریّت و وحشی‌گری رژیم صهیونیستی و عدم واکنش موثر مجامع بین المللی واکنش نشان داد.(جزئیات بیشتر)

11:20 چهارمین روز محاصره بیمارستان شفا از سوی اشغالگران

نیروهای رژیم اشغالگر برای چهارمین روز متوالی بیمارستان شفا در شهر غزه را محاصره کرده اند.(جزئیات بیشتر)

10:50 تشبیه جالب جنگ غزه به جنگ احزاب از سوی مفتی عمان

مفتی عمان رویدادهای غزه را به غزوه احزاب یا خندق تشبیه کرد، جنگی که برای مقابله با مشرکان به پیشنهاد سلمان فارسی، مسلمانان در اطراف مدینه خندق حفر کرده و به پیروزی رسیدند.(جزئیات بیشتر)

10:43 گفت وگوی تلفنی وزیران خارجه آمریکا و امارات درباره تحولات غزه

منابع خبری از گفت وگوی تلفنی وزیران خارجه آمریکا و امارات متحده عربی درباره تحولات غزه خبر دادند.(جزئیات بیشتر)

10:41 حماس: حمله به بیمارستان «شفاء» رفتار تلافی‌جویانه ناشی از شکست است

جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد: «تداوم جنایات ارتش تروریستی رژیم اشغالگر در مجتمع پزشکی «شفا» در باریکه غزه برای سومین روز متوالی، رفتار تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی و نشان‌دهنده شکست ارتش آن است.»(جزئیات بیشتر)

10:39نامه سرگشاده 70 مقام مسئول آمریکا به بایدن درخصوص نسل کشی در فلسطین

حدود 70 مقام مسئول آمریکایی از جمله 10 سفیر سابق در نامه ای سرگشاده به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین هشدار دادند.(جزئیات بیشتر)

9:38 جزئیات پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه

آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در باریکه غزه شده، به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است.(جزئيات بیشتر)

07:44 | حمله پهپادی بامدادی مقاومت اسلامی عراق به نیروگاهی در تل آویو
مقاومت

مقاومت اسلامی عراق بامداد پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای در حمایت از مردم مقاوم غزه و در پاسخ به کشتار مردم بی‌دفاع آن از حمله پهپادی به نیروگاه برق رژیم صهیونیستی در تل آویو خبر داد. (خبر تکمیل می شود)

07:20 | رسانه عبری: نضال ابو عبید و ایاد نضال کانوح دو نوجوان فلسطینی شب گذشته در حمله ارتش اسراییل به اردوگاه نور شمس در طولکرم واقع در کرانه باختری فلسطین به شهادت رسیدند.

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها