اکونومیست: موجودیت «اسرائیل» در خطر است

اکونومیست: موجودیت «اسرائیل» در خطر است
شنبه 4 فروردين 1403 - 13:47

مجله اکونومیست در سرمقاله خود با عنوان «اسرائیل تنها ماند» تصویری از پرچم رنگ باخته این ر‌ژيم را ضمیمه کرده که در معرض باد شدید قرار گرفته و بیانگر انزوای بین المللی آن است.

العالم-فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری قدس پرس، در سرمقاله اکونومیست آمده است: همه ی ارکان امنیت اسرائیل از قبیل بازدارندگی، هشدار سریع و پیروزی قاطع، در جنگ علیه غزه فروریخت و سناریوی شفاف کنونی آن است که اسراییل گرفتار باتلاق غزه و چرخه هولناک اشغالگری دائمی شده است.

هفته نامه انگلیسی اکونومیست خاطرنشان کرد، اسراییل به علت ادامه نسل کشی در باریکه ی غزه موجودیت خود را در معرض خطر قرار داده است.
به نوشته این نشریه، شکست مذاکرات دوحه قطر در خصوص آتش بس در غزه می تواند رژیم اسرائیل را در تیره ترین مسیر عمر 75 ساله گرفتار سازد.

اکونومیست افزود: بسیاری از اسرائیلی ها این واقعیت را انکار می کنند اما در پایان این مسیر به وضوح شاهد این امر، «گرفتاری اسرائيل در باتلاق انزوا و تنهایی»،خواهیم بود.

خاطرنشان می شود که در نتیجه تجاوزگری رژیم اسرائيل به غزه که هم اکنون 169 روز از آن می گذرد، 32هزار و 70 تن که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می دهند، شهید و 74 هزار و 298 نفر زخمی و تاکنون 85 درصد از ساکنان غزه آواره شده اند.

پربیننده ترین خبرها