لحظه به لحظه با 169مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 169مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
شنبه 4 فروردين 1403 - 08:29

رژیم صهیونیستی در روز 169 حملات جنایتکارانه خود به غزه و کرانه باختری، با بمباران یک خانه در شرق رفح درجنوب باریکه غزه 5 کودک فلسطینی را به شهادت رساند و شماری دیگر از شهروندان را زخمی کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، منابع فلسطینی اعلام کردند بر اثر بمباران یک خانه در شرق رفح در جنوب باریکه غزه 5 کودک فلسطینی به شهات رسیده و شماری زخمی شدند.

از سوی دیگر خبرهای رسیده از درگیری مجدد مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر در اطراف بیمارستان شفا در شهر غزه حکایت دارد.

بنابر این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با این درگیری‌ها اطراف بیمارستان شفا را هدف حمله سنگین توپخانه‌ای قرار داده است.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

لحظه به لحظه با 169مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

10:32 |‌ تظاهرات گسترده اسرائیلی‌ها علیه نتانیاهو در تل آویو

شمار زیادی از اسرائیلی‌ها مجددا در خیابان کابلان در تل آویو علیه دولت دست به تظاهرات زده و خواستار استعفای فوری نتانیاهو و برگزاری انتخابات مجدد شدند.

تظاهرات کنندگان همچنین خواستار اقدام فوری برای دستیابی به توافق مبادله اسرا و آزادی اسرای اسرائیلی در غزه شدند.

10:15 |‌ تصاویری از رزمندگان گردان‌های مجاهدین در مواضع خود در ماه مبارک رمضان

۱

21:45 |‌ گزارش العالم از به آتش کشیدن بخش جراحی تخصصی بیمارستان الشفا

ارتش رژیم اشغالگر در ادامه جنایات بی‌وقفه علیه مردم بی‌دفاع غزه، به تخریب و آتش کشیدن بخش های مختلف بیمارستان الشفا غزه در ششمین روز محاصره این بیمارستان مبادرت کرد (جزئیات بیشتر).

21:06 | وزیر جنگ رژیم صهیونیستی فردا راهی واشنگتن خواهد شد

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد یواو گالانت وزیر جنگ این رژیم فردا یکشنبه راهی واشنگتن خواهد شد.

گالانت قرار است در این سفر با مقامات ارشد آمریکایی دیدار کند.

منبع مذکور اشاره کرد که تحولات جنگ در غزه، آزادی اسرای اسرائیلی و ارسال کمک‌ها به این باریکه محورهای اصلی گفتگوهای گالانت با مسئولان آمریکایی خواهد بود.

20:57 | ارتش رژیم اشغالگر کشته شدن یک نظامی دیگر را تایید کرد

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن یک نظامی اسرائیلی در عملیات تیراندازی روز گذشته در دولیو در اطراف رام الله اذعان کرد.

این نظامی اسرائیلی از نیروهای یگان دوفدوفان است.

ارتش صهیونیستی همچنین تاکید کرد که 7 نظامی دیگر در درگیری مسلحانه با مبارز فلسطینی مجری این عملیات زخمی شدند.

19:59 | فرانچسکو آلبانیز گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین:

جنایاتی که اسرائیل از 7 اکتبر در نوار غزه مرتکب شده، می‌تواند تا 50 سال آینده دیوان کیفری بین‌المللی را به خود مشغول کند.

19:25 |‌ گوترش در گذرگاه رفح:‌ کمک‌ها باید بدون وقفه به غزه برسد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز شنبه در گذرگاه رفح خواستار ارسال کمک‌ها به غزه بدون ایجاد مانع شد (جزئیات بیشتر).

19:21 | اعدام پزشک فلسطینی توسط اشغالگران پس از امتناع از ترک بیمارستان شفا

رامی عبده، رئیس دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه فاش کرد که نیروهای اشغالگر دکتر «محمد ظاهر النونو» را از کادر درمان بیمارستان الشفاء پس از اینکه از ترک بیمارستان امتناع ورزید و بر ادامه درمان بیماران و مجروحان اصرار داشت اعدام کردند (جزئیات بیشتر).

17:31 | روایت دردناک اسیر زن فلسطینی در غزه: اشغالگران ما را برهنه بازرسی و شکنجه کردند/ همه طلاهایم را ربودند (جزئیات بیشتر)

17:30 | تظاهرات ساکنان مجد الکروم در سرزمین‌های اشغالی 1948 در محکومیت نسل‌کشی مردم غزه

11

17:22 | انتقال شهدا و مجروحان از میدان الکویت در جنوب غزه

ارتش اشغالگر صهیونیستی بار دیگر فلسطینیانی را که در میدان الکویت در جنوب غزه منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند، هدف قرار داد.

15:53 | گردان‌های قسام اعلام کرد گروهی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی را در داخل ساختمانی در اطراف بیمارستان شفا در غزه با راکت ضد استحکامات TBG هدف قرار داده و همه آن‌ها را کشته و زخمی کرده است.

15:45 | تازه‌ترین آمار شهدای غزه

وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد: آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از 7 اکتبر به 32142 شهید و 74412 مجروح رسیده است.

رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته 7 مورد جنایت علیه مردم غزه مرتکب شده است که در آن، 72 نفر به شهادت رسیده و 114 نفر مجروح شده‌اند.

15:41 | قسام یک خودروی نظامی صهیونیست‌ها را هدف قرار داد

گردان‌های قسام اعلام کرد یک خودروی زرهی اشغالگران اسرائیلی را در اطراف بیمارستان شفا در غزه با راکت ضدزره یاسین 105 هدف قرار داده است.

15:24 | مقاومت لبنان یک پایگاه اسرائیلی را هدف قرار داد

حزب الله لبنان اعلام کرد پایگاه اسرائیلی الرادار در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داده است.

15:11 | ارتش اشغالگر صهیونیستی بار دیگر فلسطینیانی را که در میدان الکویت در جنوب غزه منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند، هدف قرار داد

در این جنایت بیش از ده‌ها فلسطینی شهید و زخمی شدند.

11

14:44 | تعداد شهدای خبرنگار در غزه به 136 نفر رسید

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه در بیانیه‌ای از شهادت 3 خبرنگار دیگر در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

اسامی این سه خبرنگار به این شرح است:

محمد الریفی که بر اثر بمباران میدان الکوی در جنوب شرق غزه زخمی شده بود و بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

عبدالرحمن صایمه در بمباران اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه به شهادت رسید.

دکتر محمد عماد عیسی مجری برنامه‌های مذهبی شبکه ماهواره‌ای قدس که در بمباران غزه همراه با خانواده‌اش به شهادت رسید.

با شهادت این 3 خبرنگار، شهدای رسانه در غزه از آغاز جنگ به 136 نفر افزایش یافت.

گالری

13:20 |جنایت صهیونیست ها در اطراف بیمارستان الشفاء به روایت شاهدان عینی


به گفته شاهدان و منابع محلی در اطراف مجتمع بیمارستانی الشفاء در غزه،نیروهای ارتش صهیونیستی در حمله اخیر خود به این بیمارستان، از روی عمد ده ها منزل مسکونی را تاکنون به آتش کشیده اند.

13:00 |صهیونیست‌ها پزشک فلسطینی بیمارستان شفاء را به شهادت رساندند
نظامیان اشغالگر اسرائیلی دکتر محمد زاهر النونو پزشک فلسطینی را که حاضر به ترک بیمارستان شفا نشد و همچنان بر ماندن و مداوای مجروحان و بیماران اصرار داشت به شهادت رساندند.

12:45 |صهیونیست ها بیش از ۱۷۰ فلسطینی را در بیمارستان شفا به شهادت رساندند

بنابر این گزارش،‌ ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد از آغاز حمله به بیمارستان شفا در غزه بیش از ۱۷۰ فلسطینی را در داخل این بیمارستان به شهادت رسانده است.(جزییات بیشتر)

12:10 | قصه دردناک کودکی که پدر و‌ مادرش در غزه شهید شده‌اند و‌ تنها در چادر آوارگان زندگی می‌کند(زیرنویس فارسی)
غزه

11:50 |ادامه محاصره بیمارستان شفاء در غزه توسط ارتش اشغالگر
محاصره11:20 |لگد مال کردن پرچم عربستان از سوی شهرک نشین افراطی صهیونیست
پرچم
تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی از اقدام یک شهرک نشین صهیونیست حکایت دارد که با لگدمال کردن پرچم عربستان سعودی منقش به اسماء متبرکه، برای ریاض رجز خوانی کرده و تهدید می کند که به سوی شما خواهیم آمد. احتمالا منظور وی بعد از کشتار فلسطینیان غزه است.(جزییات بیشتر)

10:46 |تل آویو دست هیات مذاکره کننده خود در دوحه را بازتر گذاشت
رادیو سراسری رژیم صهیونیستی اعلام کرد کابینه جنگ با اعطای اختیارات بیشتر به هیئت مذاکره کننده این رژیم در دوحه موافقت کرده است.(جزییات بیشتر)
10:15 | تعویق نشست شورای امنیت درباره آتش‌بس در غزه به دوشنبه
نشست شورای امنیت برای رأی‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در باریکه غزه پس از مخالفت روسیه و چین با قطعنامه پیشنهادی آمریکا، به روز دوشنبه موکول شد.(جزییات بیشتر)

09:40 | گزارش العالم از 120 هزار نمازگزار مسجد الاقصی در دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان

ده‌ها هزار فلسطینی با وجود تدابیر شدید رژیم اشغالگر صهیونیستی در این شهر و اطراف آن، دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در مسجد الاقصی در قدس اشغالی اقامه کردند.(جزییات بیشتر)

09:40 |عضو ارشد مقاومت فلسطین: نشست دوحه درباره غزه بی‌نتیجه ماند

یکی از اعضای ارشد مقاومت فلسطین ضمن بی‌نتیجه خواندن نشست دوحه درباره باریکه غزه گفت که جنبش حماس با شروط تعیین شده از سوی رژیم صهیونیستی برای بازگشت آوارگان به باریکه غزه مخالفت کرده است.(جزییات بیشتر)

09:10 |هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی در دوحه اختیارات بیشتر گرفت

رادیو سراسری رژیم صهیونیستی اعلام کرد کابینه جنگ با اعطای اختیارات بیشتر به هیئت مذاکره کننده این رژیم در دوحه موافقت کرده است.

08:48 |شهادت دو کودکی دیگر در بمباران‌های شهر غزه توسط اشغالگران اسرائیلی

08:20 |تصاویری از حضور هزاران نمازگزار در مسجدالاقصی؛ سحرگاه امروز
نماز

08:05 |شهادت بیش از 100 نفر در بیمارستان شفا غزه
مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه جمعه شب اعلام کرد که در جریان حمله نظامیان صهیونیست به بیمارستان شفا غزه، بیش از 100 نفر شهید شدند.(جزییات بیشتر)

07:45 | نگرانی واشنگتن از زیر سوال رفتن اعتبار رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ غزه
بنابر گزارش رادیو ملی آمریکا (NPR)، وزارت خارجه ایالات متحده در یادداشتی هشدار داده است که تل‌آویو با بستن چشم خود بر واقعیتی که در غزه در جریان است، مرتکب اشتباهی استرتژیک شده که می‌تواند در درجه اول اعتبار (رژیم) اسرائیل و در درجه دوم اعتبار واشنگتن به عنوان حامی این رژیم را زیر سوال ببرد.(جزییات بیشتر)

07:20 | درگیری مسلحانه مقاومت با اشغالگران اسرائیلی در طولکرم

منابع محلی از درگیری شدید مبارزان مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در شهر طولکرم در کرانه باختری خبر دادند.

مبارزان فلسطینی با بمب نیروهای صهیونیستی را در این شهر هدف قرار دادند.

درگیری

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها