کشتار غزه؛

پس از وتوی روسی و چینی، جهان در انتظار وتوی عربی است!

پس از وتوی روسی و چینی، جهان در انتظار وتوی عربی است!
شنبه 4 فروردين 1403 - 17:17

خبر: روسیه و چین روز گذشته پیش‌نویس قطعنامه جانبدارانه آمریکا از رژیم صهیونیستی را درباره غزه در شورای امنیت وتو کردند.

العالم ـ آمریکا
تحلیل:

ـ به نظر می‌رسد پس از نبرد طوفان الاقصی جهان بیش از گذشته متوجه ارتباط عمیق رژیم صهیونیستی با آمریکا شده است. بجز برخی نظام‌های عربی که به تبعیت کورکورانه از واشنگتن معروف هستند، هیچ کشوری در جهان به آمریکا به عنوان یک کشور بی‌طرف نگاه نمی‌کند. بلکه تمام جهانیان می‌دانند که آمریکا عامل اصلی تمام حوادث غزه است و این امر باعث شد تا چین و روسیه روز گذشته با مخالفت با پیش‌نویس قطعنامه آمریکا که طبق معیارهای «اسرائیل» طراحی شده بود، سیلی محکمی به آمریکا بزنند.

ـ دیگر زمان فریب جهان توسط امریکا از طریق تسخیر نهادهای سازمان ملل برای تحقق منافعش به پایان رسیده است. آمریکا تمام پیش‌نویس قطعنامه‌هایی که کشورهای جهان تاکنون برای جلوگیری از حملات وحشیانه رژیم اسرائیل به مردم فلسطین ارایه کرده بودند، وتو کرده است. امروز دیگر جهانیان با آمریکا همانند رژیم اسرائیل برخورد می‌کنند. ناظران همگی پیش‌نویس قطعنامه‌ای که دولت بایدن روز گذشته در شورای امنیت مطرح کرد، به سخره گرفتند. اگر امریکا واقعا به آتش‌بس اهمیتی می‌داد فقط کافی بود که به رژیم اسرائیل دستور دهد و یا اینکه صادرات سلاح به این رژیم را متوقف کند در حالی که تا این لحظه 40 هزار تن از این سلاح‌ها در غزه استفاده شده است.

ـ اگر پیش‌نویس قطعنامه آمریکا در شورای امنیت تصویب می‌شد، قطعا جهانیان خود را احمق و نادان فرض می‌کردند. زیرا طبق این پیش‌نویس، می‌بایست صرفا آتش‌بس موقت در غزه برقرار می شد؛ این پیش‌نویس خواستار عقب‌نشینی نظامیان اشغالگر از باریکه غزه نبود و حتی خواستار مجازات رژیم اسرائیل به سبب کشتار 32 هزار فلسطینی اغلب از زنان و کودکان نشده بود. این پیش‌نویس مقاومت را مقصر می‌دانست و آن را به تروریست بودن متهم می کرد.

ـ واضح است که پیش‌نویس قطعنامه آمریکا با هدف توانمند ساختن رژیم اشغالگر برای ادامه تجاوزات خود و نشان دادن چراغ سبز به آن برای حملات خونین به رفح در غزه پس از آزادی اسرای این رژیم در نزد حماس و دیگر گروه های مقاومت بود؛ این قطعنامه اگر تصویب می‌شد به دستاوردی برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تبدیل می شد حال آنکه امریکا با ارسال انواع سلاح‌ها به این رژیم در طول این 6 ماه نتوانسته است دستاوردی برای آن محقق کند.

ـ واکنش لیندا توماس گرینفلد نماینده آمریکا در سازمان ملل به وتوی روسیه و چین بسیار مضحک بود. وی گفت: اقدام روسیه و چین نه تنها خبیثانه بلکه مسخره است. نماینده روسیه اما به سرعت پاسخ او راداد و گفت: «پس از آنکه غزه به طور کامل از روی زمین محو شد، آمریکا پیشنهاد آتش‌بس می‌دهد. این پیش‌نویس فقط تلاشی برای فرار اسرائیل از مجازات است. و تنها هدف آن جلب رضایت رای دهندگان آمریکایی است».

ـ تمام جهان و بویژه مسلمانان اقدام آمریکا طی 6 ماه گذشته در وتوی تمامی پیش‌نویس قطعنامه‌هایی که برای آتش‌بس فوری در غزه مطرح می‌شد، از یاد نخواهند برد. همچنین جهانیان وتوی روسیه و چین در خنثی‌کردن توطئه آمریکایی علیه غزه را نیز فراموش نخواهند کرد. حال تمام جهانیان، عربها، مسلمانان و فلسطینیان در انتظار وتوی عربی هستند. اقدامی که اگر صورت بگیرد بسیار قوی‌تر از وتوی آمریکایی، روسی و چینی خواهد بود. این وتو علیه صادرات نفت به حامیان غربی رژیم صهیونیستی خواهد بود. آیا چنین اقدامی در راه است یا انتظار مان در این باره طولانی خواهد بود؟

پربیننده ترین خبرها