بیمارستان الشفا صحنه جنایات رژیم صهیونیستی.. مدعیان دفاع از حقوق بشر کجایند؟

بیمارستان الشفا صحنه جنایات رژیم صهیونیستی.. مدعیان دفاع از حقوق بشر کجایند؟
دوشنبه 6 فروردين 1403 - 13:36

نظامیان رژیم صهیونیستی از چند روز پیش بیمارستان الشفا در غزه را محاصره کرده و در این مدت جنایاتی هولناک فراتر از حد کشتار جمعی شامل قتل عام، سوزاندن، ویرانگری و بازداشت زنان و مردان به شکل توهین آمیز مرتکب شده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

آمال ناصر در مقاله ای نوشت : نظامیان صهیونیست همچنین کودکان را برهنه وادار به مهاجرت به سمت جنوب کرده اند. اما در این میان خبری که مثل صاعقه بر سر شبکه های اجتماعی فرود آمده و همه شبکه ها را برافروخته کرده است، خبر تعرض به زنان غزه در این بیمارستان است. حال باید پرسید کسانی که از دفاع از حقوق بشر دم می زنند، کجا هستند؟!

زنان غزه، سمبل پایداری و مقاومت هستند با وجود تمام رنج و سختی که در نیم سال گذشته متحمل شده اند. آنها انواع مشقت ها را از کوچ اجباری گرفته تا از دست دادن عزیزانشان تا بازداشت مردان و شهادت کودکانشان تا رنج آشپزی بدون هیچگونه امکاناتی و فقدان هر نوع وسایل ویژه بانوان تحمل کرده اند. اما به رغم تمام این مصیبت ها و مشقت ها سعی می کنند بقیه اعضای خانواده خود را در برابر غرش بی امان گلوله و موشک و توپ، در امان نگه دارند.

طبق گزارش های "زنان سازمان ملل" به دلیل فروپاشی نظام پزشکی و درمانی غزه – به دلیل حملات رژیم اشغالگر از 7 اکتبر 2023 - در هر ساعت در این منطقه، دو زن کشته می شوند.

در تازه ترین گزارش سازمان ملل درباره فجایع غزه آمده است بیش از 70 درصد از شهدای غیر نظامی در غزه، زن یا کودک بوده اند. همچنین 951 هزار و 490 زن و دختر کوچانده شده اند و بیش از 3 هزار زن، همسر خود را از دست داده اند و بیش از 10 هزار، پدر خود را از دست داده اند.

سازمان یونیسف نیز در گزارشی غزه را "خطرناک ترین نقطه برای کودکان" معرفی کرده است. کما اینکه اهالی غزه در فاجعه ای انسانی دست و پا می زنند و طبق برنامه جهانی غذا، از هر 5 نفر، 4 نفر با خطر گرسنگی رو به رو هستند.

این روزها بیمارستان الشفا، به عنوان بزرگترین مرکز بهداشتی و پزشکی غزه، صحنه وقوع فجیع ترین جنایات توسط نظامیان رژیم صهیونیستی است. اگر دادگاه بین المللی عادل و منصفی وجود داشت، این جنایات برای محکوم شدن رژیم صهیونیستی به جرم ارتکاب نسل کشی علیه ملت فلسطین کافی بود.

از چند روز پیش ویدیوها و پیام های هولناک از زنان و کودکان نجات یافته از هولوکاست رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفا، در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که دل هر انسانی را در هر جای دنیا باشد، به درد می آورد و وجدان او را بیدار میکند.

صحنه هایی از وضعیت غیر نظامیانی که رژیم صهیونیستی آنها را وادار به مهاجرت به سمت جنوب کرده وسپس با حمله موشکی به ساختمان های بزرگ، ساکنان آنها را تکه تکه کرده اند. یا مشاهدات کودکانی که صهیونیست ها انها را با تن عریان وادار به کوچ به سمت جنوب کرده اند یا مشاهدات زنانی که خود را به جنوب رسانده اند. تنها چیزی که ما از آنها می دانیم، این است که صهیونیست ها مردانشان را قتل عام کرده و و چیزی جز کودکانشان، برای آنها باقی نگذاشته اند.

در این میان خبری هولناک شبکه های اجتماعی را به آتش کشید؛ این خبر، خبر تعرض به زنان در بیمارستان الشفا بود که خشم کاربران شبکه های اجتماعی را برانگیخت.

سئوالی که اکنون در اینجا مطرح می شود، این است که چرا رژیم صهیونیستی در حق زنان و کودکان غزه این همه جنایت می کند؟

هدف این رژیم از ارتکاب این همه جنایت، اعمال فشار بر ملت فلسطین و تحریک احساسات آن ها برای فرار از مرگ و اهانت به هر کشور دیگری یا پذیرش کوچ اجباری است ، اما ملت فلسطین چنین چیزی را نمی پذیرد . لذا این رژیم سعی می کند با توهین به زنان غزه و قتل عام کودکان، کشورهای همسایه را وادار کنند مرزهای خود را به روی آنها باز کرده و فلسطینیها را به عنوان آواره، پناه دهند. اما کشورهای همسایه تا کنون با این نقشه مخالفت کرده اند.

سئوال اصلی این است: مدعیان دفاع از حقوق بشر کجایند؟

این جنایات – که در حد جنایت جنگی و نسل کشی هستند - اگر در یکی از کشورهای اروپایی رخ می دادند، کشورهای غربی و مدعیان دفاع از حقوق بشر و بانیان پروتکل های بین المللی برای توقف این جنایات به هر دلیلی که رخ داده باشند، به سرعت وارد عمل می شدند و سازمانهای مدعی دفاع از حقوق زنان و کودکان، تمام توان خود را برای یاری زنان به کار می گرفتند. اما مشکل این است که اکنون صحبت از غزه است و نه یک کشور اروپایی با شهروندان سفید پوست و اینجاست که خوی نژادپرستی غرب خود را به فجیع ترین شکل ممکن نشان می دهد.

اما از آنجا که زمین گرد است، تمام این اتفاق هایی که در غزه رخ می دهند، مادامی که غرب و آمریکا بر سازمان های بین المللی چنبره زده اند، و از رژیم هایی حمایت می کنند که بویی از انسانیت نبرده اند، ممکن است روزی در جای دیگر رخ دهند و هیچ چیز جز بازوان توانمند مقاومت نمی تواند به این جنایات پایان دهد.

پربیننده ترین خبرها