نخستین واکنش نتانیاهو به تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه

 نخستین واکنش نتانیاهو به تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه
دوشنبه 6 فروردين 1403 - 20:17

دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل اعلام کرد: نتانیاهو سفر یک هیئت اسرائیلی به واشنگتن به دلیل وتو نکردن قطعنامه شورای امنیت از سوی آمریکا را لغو کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از خبرگزاری سما، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: سفر هیات اسرائیل به واشنگتن که قرار بود درباره عملیات در رفح رایزنی کند، لغو شد.

دفتر نتانیاهو در این بیانیه‌ اعلام کرد: آمریکا از مواضع قاطع خود عقب نشینی کرده است و هیات اسرائیلی به واشنگتن نخواهد رفت.

در ادامه بیانیه، ادعا شده است: این اقدام آمریکا به تلاش‌ها برای آزادی اسرا لطمه می‌زند؛ زیرا حامل پیامی برای حماس است که فشارهای بین‌المللی اجازه دستیابی به توافق آتش‌بس بدون آزادی اسرا را خواهد داد.

در همین راستا، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: علی‌رغم تهدیدهای نتانیاهو، آمریکا از حق وتوی خود علیه قطعنامه شورای امنیت استفاده نکرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز در این باره اعلام کردند: درامی در سازمان ملل اتفاق افتاد و آمریکا از وتو به نفع «اسرائیل» استفاده نکرد.

این رسانه‌ها نوشتند: این به معنای اوج بحران با آمریکا است؛ چراکه کاخ سفید برای اولین بار در کنار «اسرائیل» نایستاد.

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام پس از چند ماه جنگ در غزه در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار سازمان ملل، ۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شورا برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند.

ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها