جنبش جهاد اسلامی فلسطین: نتیجه جنگ در جبهه مشخص خواهد شد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین: نتیجه جنگ در جبهه مشخص خواهد شد
جمعه 10 فروردين 1403 - 22:54

احسان عطایا نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان و عضو دفتر سیاسی این جنبش به شبکه خبری العالم گفت: هفته آینده روز قدس است که روز بسیار مهمی است که باعث خیزش مردم سراسر جهان برای حمایت از فلسطین خواهد شد. 

العالم _ فلسطین

احسان عطایا در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم گفت: ما در جنبش جهاد اسلامی هیچ نوع ددمنشی از دشمن صهیونیستی را بعید نمی دانیم. کشورهای غربی مانند آمریکا با سلاح و ارسال ناو به مدیترانه یا ناوهای هواپیمابر، به طور مستقیم یا غیر مستقیم در حمله به غزه شرکت کردند. این اقدام باعث شد مشخص شود که قانون آنان قانون جنگل است.

وی تاکید کرد: دشمن صهیونیستی از سال 1948 علیه مردم فلسطین جنایت می کند. البته تجاوز اخیر به غزه پیامدهای بزرگی خواهد داشت.. در دیدار با مقامهای ایرانی برای ما ثابت شد که پیروزی ما و شکست دشمن صهیونیستی حتمی است. مقاومت همیشه آماده بوده، هست و خواهد بود و ضربات سنگینی به دشمن در سطوح نیروی انسانی و تجهیزات وارد کرده است.

عطایا گفت: دشمن در رفح هر روز مرتکب جنایت می شود به ویژه علیه اماکن اسکان آوارگان. مقاومت برای مقابله با حمله زمینی دشمن صهیونیستی به رفح آماده است. دشمن می کوشد مقاومت را با گرسنگی در هم بشکند اما اراده مردم غزه با این نوع توطئه ها در هم شکسته نخواهد شد. مردم غزه دارای روحیه ایمانی و اراده پولادین هستند و می تواند دشمن را با این اراده شکست دهند.

به گفته وی، دولت آمریکا شریک اساسی در این جنگ ددمنشانه است و از طریق ارسال انواع سلاح به رژیم صهیونیستی، نقش مهمی در مدیریت آن دارد. دولت آمریکا می کوشد وانمود کند که مخالف جنگ و قتل عام مردم غزه است اما دستانش به خون این مردم آلوده است. آمریکا می کوشد خشم مردم از این جنایات را با تحریف واقعیات اوضاع غزه مهار کند اما مردم واقعیت را دریافته اند. نماینده آمریکا در شورای امنیت گفت که قطعنامه اخیر این شورا درباره غزه برای اسرائیل الزام آور نیست و به این شکل ثابت کرد که این قطعنامه جوهر روی کاغذ است به همین دلیل این قطعنامه برای ما اهمیتی ندارد. دشمن صهیونیستی تاکنون حتی یک قطعنامه شورای امنیت و سازمان ملل متحد درباره فلسطین را اجرا نکرده است.

عطایا تصریح کرد: نبرد در غزه ادامه دارد و تمام نشده است و طولانی خواهد بود. سناریوهای دشمن درباره روز پس از پایان جنگ غزه اهمیتی ندارد بلکه اوضاع صحنه نبرد سرنوشت جنگ را مشخص خواهد کرد. نتیجه جنگ در جبهه مشخص خواهد شد. اگر ما در این جنگ پیروز شویم که حتما پیروز خواهیم شد، پس از آن هیچ طرفی نمی تواند نظرش را در زمینه نوع اداره غزه به ما تحمیل کند. دشمن می کوشد از طریق موضوع بازسازی به مقاومت فشار آورد اما با شکست مواجه خواهد شد. مقاومت ثابت کرد که دشمن چقدر ناپایدار و شکننده است.

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی تصریح کرد: چهره آمریکا در این جنگ مخدوش شد. مقاومت غزه توانست مانع تحقق اهداف دشمن در جنگ شود. کسی که در برابر گرسنگی، قتل و تخریب صبر کرده است، هرگز در برابر دشمن صهیونیستی شکست نمی خورد و تسلیم نمی شود. تا وقتی دشمن شروط مقاومت را قبول نکند، هر نوع مذاکره بی نتیجه خواهد بود. مقاومت هرگز پرچم سفید بلند نخواهد کرد.

وی در پایان گفت: هفته آینده روز قدس است که روز بسیار مهمی است در سراسر جهان که باعث خیزش مردم سراسر جهان برای حمایت از فلسطین خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها