نام "مروان البرغوثی" در صدر فهرست توافق احتمالی تبادل اسرا

نام
دوشنبه 13 فروردين 1403 - 11:16

عضو شورای انقلابی جنبش فتح فاش کرد که برخی طرف‌های داخلی و خارجی در تلاشند مانع گنجاندن نام مروان البرغوثی در هر گونه طرح آینده برای تبادل اسرا میان جنبش مقاومت فلسطین( حماس) و رژیم صهیونیستی شوند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، حویل در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری شهاب اظهار داشت: این طرف‌ها آزادی مروان البرغوثی را به نفع خود نمی‌دانند و در واقع، نگران روزهای بعد از حملات رژیم اشغالگر به غزه هستند.

وی خاطرنشان کرد که این افراد پیشتر و در تمام مدت تلاش کرده‌ند مانع آزادی او شوند.

حویل با اشاره به اینکه جنبش حماس اعلام کرده است که مروان البرغوثی در رأس فهرست مبادله است، گفت: ما هم کار را به حماس سپرده‌ایم.

وی افزود این موضوع به اختیار حماس گذاشته شده، و هیچ‌کس نمی‌تواند مانع این جنبش شود زیرا اکنون برگ برنده در دست حماس است.

حویل تصریح کرد جنبش فتح با صدور بیانیه‌ای هرگونه اتهام به این جنبش مبنی بر مانع‌تراشی در مسیر آزادی مروان البرغوثی را تکذیب می‌کند و ما امیدواریم با صدور بیانیه دیگر کسی به دنبال مانع‌تراشی در مسیر آزادی او نشود.

البرغوثی چهره‌ای سیاسی و از رهبران برجسته جنبش فتح است که در انتفاضه اول در سال ۱۹۸۷ شرکت داشت، او یکی از چهره‌های برجسته انتفاضه دوم در سال ۲۰۰۰ نیز هست، او بارها بازداشت و تبعید شده و هدف ترورهای ناموفق رژیم صهیونیستی قرار گرفته و اکنون با حکم پنچ حبس ابد در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برد.

او تحت تعقیب رژیم صهیونیستی بود تا اینکه اشغالگران او را ۱۵ آوریل ۲۰۰۲ در رام‌الله بازداشت کردند و او از آن روز تاکنون در حبس است.

پربیننده ترین خبرها