نظرسنجی: پیشی‌گرفتن مروان برغوثی بر عباس و هنیه در صورت برگزاری انتخابات

نظرسنجی: پیشی‌گرفتن مروان برغوثی بر عباس و هنیه در صورت برگزاری انتخابات
جمعه 3 فروردين 1403 - 20:50

تازه‌ترین نظرسنجی در فلسطین نشان داد که در صورت برگزاری انتخابات، مروان برغوثی اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات خواهد داشت.

العالم ـ فلسطین اشغالی

یک نظرسنجی انجام‌شده توسط مرکز تحقیقات سیاسی فلسطین نشان داد که مروان برغوثی، اسیر فلسطینی و یکی از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح، در صورت برگزاری انتخابات، بر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس پیشی خواهد گرفت.

این نظرسنجی که در اوایل ماه جاری انجام شد، نشان داد: اگر انتخابات میان سه نامزد(مروان برغوثی، اسماعیل هنیه و محمود عباس) برگزار شود، میزان مشارکت در انتخابات بالغ بر 72 درصد خواهد بود و در این انتخابات 40 درصد آرا از آن برغوثی خواهد بود. اسماعیل هنیه 23 درصد و محمود عباس 8 درصد آرا را کسب خواهند کرد.

طبق این نظرسنجی، اگر رقابت فقط میان محمود عباس و اسماعیل هنیه باشد، میزان مشارکت در انتخابات 52 درصد خواهد بود و هنیه 37 درصد و عباس 11 درصد آرا را کسب خواهد کرد.

مرکز تحقیقات سیاسی فلسطین همچنین در این نظرسنجی از افزایش سطح رضایت فلسطینی‌ها از عملکرد جنبش حماس در جریان تجاوزات ارتش اشغالگر به نوار غزه خبر داد.

برخلاف تبلیغات رژیم اسرائیل و برخی نظام‌‌های عربی و تشکیلات خودگردان مبنی بر آنکه حوادث غزه حاصل عملیات حساب‌نشده مقاومت علیه رژیم اسرائیل بوده است، نتایج این نظرسنجی نشان داد که محبوبیت جنبش حماس در غزه بعد از جنگ افزایش پیدا کرد.

طبق این نظرسنجی، میزان رضایت از جنبش حماس همچنان بالا و به میزان 70 درصد است و میزان رضایت از یحیی السنوار رئیس حماس در غزه نیز 61 درصد است. این در حالی است که میزان رضایت از جنبش فتح در کرانه باختری به 27 درصد و میزان رضایت از محمود عباس به 14 درصد کاهش یافت.

پربیننده ترین خبرها