" دروغی خطرناک و مضحک"... شبکه الجزیره اظهارات نتانیاهو را محکوم کرد

سه شنبه 14 فروردين 1403 - 14:29

شبکه الجزیره اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر توقف وجلوگیری از پخش برنامه های این شبکه به اتهام  آسیب رسانی به امنیت "اسرائیل"، محکوم و آن را "دروغی خطرناک و مضحک" توصیف كرد.

العالم - فلسطین اشغالی

اين شبكه روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد که نتانیاهو هیچ توجیهی جز دروغ و تهمت برای حملات مستمر خود بر ضد این شبکه و آزادی مطبوعات نمی یابد.

الجزیره این اظهارات را بخشی از یک سری عملیات سیستماتیک صهیونیستی جهت نقض وساکت کردن این شبکه دانست و تاکید کرد که "تهمت ها و اتهامات،الجزیره را از ادامه پوشش جسورانه اخبار و حرفه ای گری باز نمی دارد" و نتانیاهو را مسئول ایمنی خدمه و تأسیسات الجزیره در سراسر جهان دانست.

شايان ذكر است عصر دیروز، دوشنبه، پارلمان "اسرائیل" (کنیست) قانون موسوم به "الجزیره" را تصویب کرد که به دولت اختیارات موقت می دهد تا در صورتی که سرویس های امنیتی شبکه های خبری خارجی را برای امنیت ملی مضر بدانند، از فعالیت در "اسرائیل" جلوگیری کند.

به گزارش تایمز "اسرائیل"، این قانون با اکثریت 71 رای موافق و 10 رای مخالف به تصویب رسید.

شلومو کرعی، وزیر ارتباطات رژيم صهيونيستي که رهبری تلاش ها برای تصویب این قانون را بر عهده داشته است ، بلافاصله پس از رای گیری نهایی قول داد که شبکه خبری الجزیره را ؛در روزهای آینده؛ تعطیل کند و گفت: ؛"آزادی بیان برای سخنگویان حماس در "اسرائیل" وجود نخواهد داشت".

پس از تصویب این قانون در کنيست، نتانیاهو گفت : "الجزیره دیگر از "اسرائیل" پخش نخواهد شد و زمان اخراج آن فرا رسیده است".

پربیننده ترین خبرها