در گفتگو العالم با شیخ ماهر حمود مطرح شد؛

نقش ایران در مقاومت مردم غزه بعد از ۷ اکتبر چه بود؟

سه شنبه 14 فروردين 1403 - 20:46

«شیخ ماهر حمود»، از علمای اهل سنت لبنان و رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت اظهار داشت که وقتی سخن از روز قدس به میان می آید اولین چیزی که به ذهن انسان متبادر می شود بینش عمیق امام خمینی (ره) بود که چنین مناسبتی را بوجود آورد، آن را به عنوان روز اسلام برگزید و در آن، مقدس ترین ایام را به مقدس ترین آرمان پیوند داد و با این مناسبت آرمان قدس و فلسطین را به بسیاری از مسائل دیگر اولویت داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم در برنامه «ضیف وحوار» به مناسبت روز قدس تاکید کرد: این بصیرت عمیق امام خمینی (ره) که رهبرمان سید علی خامنه‌ای ادامه دهنده آن بود برگرفته از بیداری سیاسی و وجه اشتراک در بطن قرآن کریم است و نه جزئیات فقهی که مورد اختلاف نظر مسلمانان است.

وی ادامه داد: این امر بر همه آشکار است که ایستادگی فلسطینی ها با حمایت اساسی ایران ممکن شده و دوست و دشمن از این موضوع آگاهند. این یعنی روز قدس و اولویت آن، صرفا شعار و کلامی صادر شده از سوی امام خمینی و رهبران ایران نبوده، بلکه با عمل مجدانه، هزینه بالا و پیگیری دقیق جزئیات همراه بوده تا توانسته ما را به جایگاه کنونی برساند.

شیخ ماهر حمود خاطرنشان کرد: اگر لحظه ای ایران در جهان اسلام نباشد، وضعیت غزه چگونه خواهد بود؟ نباید به اشتباه تصور کنیم این نسل کشی در غزه حاصل عملیات هفتم اکتبر مقاومت است، بلکه این کشتار برنامه ای بود که به گفته منابع امنیتی، رژیم صهیونیستی از سالها پیش برای آن نقشه کشیده و از این فرصت استفاده کرده تا آن را به اجرا دربیاورد.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت ادامه داد:‌ اسرائیلی ها علنا اعلام کرده اند که تحمل حضور دو میلیون فلسطینی در غزه را ندارند و نهایتا می توانند ۱۰۰ هزار نفر را در آنجا بپذیرند.

وی درخصوص پیامدهای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه تاکید کرد: با وجود حجم زیاد ویرانی و جنایت های صهیونیستی درحق مردم فلسطین، اتفاقاتی نیز افتاد که هیچ کس انتظار آن را نداشت. بزرگ ترین تظاهرات در تاریخ کشورهایی نظیر آمریکا، انگلیس، دانمارک، فرانسه و ایتالیا به وقوع پیوست که نشانه آغاز بیداری بزرگی است و همگان خواهند فهمید که هرآنچه دربار رژیم صهیونیستی گفتیم حقیقت بود.

شیخ ماهر حمود ادامه داد: صهیونیست ها از کتاب خود تلمود الگو می گیرند که به زعم آن، تمامی انسان های روی کره زمین حیواناتی هستند که با هدف خدمت به یک ملت برگزیده آفریده شده اند، لذا آنها دست به هر جنایتی اعم از خونریزی و غارت و کشتار و ویرانی حتی علیه کودکان، درختان و ساختمان ها می زنند و همه این جنایت ها را از منابع گمراه کننده خود به میراث برده اند.

پربیننده ترین خبرها