رسانه عبری گزارش داد:

در حمله به کنسولگری ایران در دمشق از چه موشکی استفاده شد؟

در حمله به کنسولگری ایران در دمشق از چه موشکی استفاده شد؟
سه شنبه 14 فروردين 1403 - 22:38

محافل صهیونیستی ترور سردار سرتیپ محمدرضا زاهدی و معاون وی محمدهادی حاجی رحیمی در حمله دیروز دوشنبه به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را «مهمترین ترور» خواندند.

العالم - سوریه

محافل صهیونیستی ترور سردار سرتیپ محمدرضا زاهدی و معاون وی محمدهادی حاجی رحیمی در یورش حمله دوشنبه به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را «مهمترین ترور» خواندند چراکه قربانیان این حمله از فرماندهان بلندپایه سپاه ایران هستند.

به گزارش «العربی الجدید» اگرچه اشغالگران صهیونیست رسما مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفتند، کانال 12 عبری اعلام کرد که به احتمال زیاد نیروی هوایی رژیم صهیونیستی توانایی انجام چنین حمله دقیقی با کمترین خسارت را دارد.

این رسانه همچنین شرایط و بمبی را که امکان موفقیت این ترور را فراهم می‌کند بررسی کرد.

یوآف گالانت، وزیر امنیت رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در جلسه کمیته روابط خارجی و امنیت پارلمان در کنست بدون پذیرش مستقیم مسئولیت در حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و ترور این دو افسر، اشاره تلویحی به این مسئله کرد.

گالانت گفت: «ما در همه جا و هر روز تلاش می کنیم تا از افزایش قدرت دشمنانمان جلوگیری کنیم و به همه کسانی که در سراسر خاورمیانه علیه ما کار می کنند روشن کنیم که بهای اقدام علیه اسرائیل بهای گزافی خواهد بود».

وی افزود: هر روز مدرکی به دست ما می رسد که در چند جبهه چه دفاعی و چه هجومی درگیر جنگ هستیم.

اولین و مهم‌ترین جزئیات در جمع آوری اطلاعاتی نهفته است که شامل اطلاعات لحظه‌ای (برای اجرا) در مورد دوستان و بستگان فرد مورد هدف عملیات و افرادی است که همیشه در اطراف او هستند. همچنین توانایی فناوری، با استفاده سلاحی متناسب با ماهیت محل مورد حمله، برای جلوگیری از آسیب به غیرنظامیان وجود دارد (در بسیاری از موارد، رژیم صهیونیستی باعث کشتار غیرنظامیان در مناطق ترور شد، موضوعی که نشان می دهد گزارش‌های رسانه‌های عبری در این باره بیشتر ادعاست). یکی دیگر از عوامل بسیار مهم، زمان عملیات است، زیرا شرایط همیشه اجازه انجام عملیات ترور را نمی دهد، بنابراین باید منتظر لحظه مناسب ماند.

به گزارش رسانه‌های عبری، در این عملیات از بمبی به نام SDB استفاده شده است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی استفاده می‌شود و آنان نامش را «تگرگ تیز» گذاشته‌اند.

این بمب 113 کیلوگرم وزن دارد و از هوا پرتاب می شود و می‌تواند هدفی را در فاصله 64 کیلومتری مورد اصابت قرار دهد. این بمب با هواپیماهای اف-15 حمل می شود و نسل پیشرفته‌ای از بمب‌ها محسوب می شود که قابلیت نفوذ به ساختمان ها و سنگرهای زیرزمینی را نیز دارد.

تل‌آویو در حال اتخاذ تدابیر احتیاطی و آماده شدن برای احتمال پاسخی است که ممکن است از خاک لبنان یا سوریه یا از خاک لبنان یا یمن یا عراق باشد.

میدل ایست

پربیننده ترین خبرها