سوناک: اوضاع غزه به‌طور فزاینده‌ای غیرقابل تحمل است

سوناک: اوضاع غزه به‌طور فزاینده‌ای غیرقابل تحمل است
چهارشنبه 15 فروردين 1403 - 01:16

ساعاتی پس از احضار سفیر اسرائیل به وزارت امور خارجه انگلیس، «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس نیز در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اوضاع انسانی در غزه را غیرقابل تحمل خواند و گفت که دولت لندن انتظار دارد تل‌آویو زیر ساخت‌های حیاتی در این باریکه را بازسازی کند.

العالم-اروپا

سوناک در ابتدای این مکالمه عنوان کرد که از کشته شدن امدادگران سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» از جمله سه تبعه بریتانیایی در جریان حمله هوایی اسرائیل به غزه «وحشت زده» است. او بر همین اساس خواستار تحقیقات مستقل، کامل و شفاف رژیم صهیونیستی درباره این باره شد.

نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه تعداد زیادی از امدادگران و غیرنظامیان عادی در غزه جان خود را از دست داده‌اند تصریح کرد که اوضاع در این باریکه به طور فزاینده‌ای غیرقابل تحمل است.

وی افزود: بریتانیا انتظار دارد که اسرائیل برای پایان دادن به محدودیت‌ها در مورد انتقال کمک‌های بشردوستانه به داخل غزه، رفع معارضه با سازمان ملل و آژانس‌های امدادی، محافظت از غیرنظامیان و بازسازی زیرساخت‌های حیاتی مانند بیمارستان‌ها و شبکه‌های آب، اقدام فوری صورت دهد.

بر اساس این بیانیه، نخست وزیر انگلیس به نتانیاهو گفت که برنامه این رژیم برای شکست حماس با ایجاد فاجعه انسانی در غزه محقق نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی طی نزدیک به ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دوشنبه گذشته، قطعنامه ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تصویب کرد. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده که به توقف فوری درگیری‌ها در ماه مبارک رمضان احترام بگذارند اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، باوجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۴ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها