ترامپ: مهاجران "حیوان" هستند و آمریکا در صورت شکست در انتخابات کارش تمام خواهد شد

ترامپ: مهاجران
چهارشنبه 15 فروردين 1403 - 14:41

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا، در سخنرانی خود در میشیگان، مهاجران غیرقانونی در ایالات متحده را "حیوانات، نه مردم" توصیف کرد.

العالم -امریکا

ترامپ که به همراه چندین افسر مجری قانون حاضر شد، چندین پرونده جنایی مربوط به مظنونانی را که به طور غیرقانونی در ایالات متحده حضور دارند، به تفصیل شرح و هشدار داد که در صورت عدم پیروزی در انتخابات 5 نوامبر، خشونت و هرج و مرج کشور را فرا خواهد گرفت.

وی در دیگر سخنرانی خود در گرین بای، ویسکانسین، با لحنی مشابه ، انتخابات سال 2024 را "نبرد نهایی" ملت نامیده بود.

سخنرانی آتشین

ترامپ در سخنرانی های جنجالی خود اغلب ادعا می کند که مهاجرانی که به طور غیرقانونی از مرز مکزیک عبور می کنند از زندان ها و پناهگاه های کشورهای خود فرار کرده اند و به جنایات خشونت آمیز در آمریکا دامن می زنند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات، رقیب ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری که قرار است در نوامبر برگزار شود، رئیس‌جمهور سابق را به تشویق جمهوری‌خواهان کنگره برای عدم تصویب قانونی برای تقویت امنیت در مرزهای جنوبی و اقداماتی با هدف کاهش مهاجرت غیرقانونی متهم کرد.

مایکل تایلر، مدیر ارتباطات کمپین انتخاباتی بایدن، پیش از سخنرانی ترامپ به خبرنگاران گفت: «دونالد ترامپ در حال لفاظی‌های افراطی است که باعث ایجاد تفرقه، نفرت و خشونت در کشور می‌شود.

ترامپ درباره لاکین رایلی، دانشجوی 22 ساله پرستاری از گرجستان که گفته می شود توسط یک مهاجر غیرقانونی ونزوئلایی کشته شده است، گفت که برخی از مهاجران انسان نیستند.

ترامپ که از سال 2017 تا 2021 رئیس جمهور آمریکا بود، افزود: دموکرات ها می گویند: لطفاً آنها را حیوان خطاب نکنید، آنها انسان هستند، من می گویم: نه، آنها انسان نیستند، آنها حیوانات هستند.

انتخابات آینده

در نظرسنجی رویترز-ایپسوس که اواخر فوریه انجام شد، حدود 38 درصد از جمهوری‌خواهان مهاجرت را مهم‌ترین موضوع آمریکا برشمردند.

ترامپ در جریان سخنرانی خود در ویسکانسین متعهد شد که «غارت، تجاوز، کشتار و ویرانی حومه‌ها، شهرها و شهرک‌های آمریکا را متوقف کند».

وی همچنین هشدار داد که انتخابات آینده ممکن است آخرین انتخابات آمریکا باشد.

او گفت: اگر ما در این انتخابات پیروز نشویم، کار کشور تمام خواهد شد.

میشیگان و ویسکانسین دو ایالت نوسانی هستند که می توانند ورود بایدن یا ترامپ به کاخ سفید در سال آینده را تعیین کنند.

بایدن در انتخابات 2020، در ویسکانسین با کمتر از یک درصد و در میشیگان با کمتر از سه درصد ترامپ را شکست داد.

پربیننده ترین خبرها