راهپیمایی شبانه در شهر بصره به مناسبت روز جهانی قدس

جمعه 17 فروردين 1403 - 11:11

شهر بصره در جنوب عراق شاهد راهپیمایی های شبانه به مناسبت روز جهانی قدس بود. شرکت کنندگان با حرکت در خیابان های این شهر، بر حمایت خود از مقاومت فلسطین تاکید و نسل کشی رژیم صهیونیستی را در نوار غزه و کرانه باختری اشغالی محکوم کردند.

العالم _ عراق

از طوفان الاقصی تا طوفان آزادگان، شعار راهپیمایی‌های مردمی است که شب گذشته به مناسبت روز جهانی قدس، در شهر بصره در جنوب عراق آغاز شد.

این راهپیمایی ها در محکومیت گسترده جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان نوار غزه و کرانه باختری برگزار شد که از بیش از شش ماه پیش تا کنون ادامه دارد.

فالح الخزعلی، نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: مردم عراق در روز جهانی قدس، در روزی که امام خمینی رحمت الله علیه برای دفاع از بشریت و مظلومان بنا نهاد، با ملت فلسطین اعلام همبستگی و برای دفاع از ملت فلسطین اعلام آمادگی می کنند. آنان همچنین سیاست اشغالگری و تجاوزات اسرائیل در فلسطین از جمله آوارگی دو میلیون نفر و سیاست کشتار ملت فلسطین را محکوم می کنند.

امطار المیاحی، فعال حقوق بشر هم گفت: مردم استان بصره از هر قشر و گروهی در همبستگی با مقاومت فلسطین در غزه و مخالفت با تجاوزات آمریکایی-صهیونیستی علیه ملت فلسطین به میدان آمدند.

برخی از رهبران حشد الشعبی عراق نیز در این راهپیمایی شرکت و بر موضع عراق، چه دولت چه ملت و چه مقاومت این کشور در ایستادن کنار مردم فلسطین در مبارزه علیه اشغالگران اسرائیلی تاکید کردند.

عبدالله الزیادی، فرمانده تیپ 41 حشد الشعبی گفت: گروه های مختلف در شهر بصره صدای خود را درباره وحدت میادین به گوش جهانیان رساندند و تاکید کردند که مقاومت عراق بخشی از این نبرد است.

شرکت کنندگان در راهپیمایی بصره با سردادن شعارهایی در محکومیت سکوت بین المللی در برابر نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، روز جهانی قدس را نمادی برای تقبیح جنایات اشغالگران دانستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها