انتقاد روسیه: اسرائیل به رغم قطعنامه شورای امنیت به جنگ در غزه ادامه می‌دهد

انتقاد روسیه: اسرائیل به رغم قطعنامه شورای امنیت به جنگ در غزه ادامه می‌دهد
جمعه 17 فروردين 1403 - 21:50

«واسیلی نبنزیا» سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل با انتقاد شدید از بی‌توجهی رژیم اسرائیل به قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه و ادامه حملات گفت: اسرائیل به رغم قطعنامه شورای امنیت به جنگ در غزه ادامه می دهد.

العالم - اروپا

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه و فلسطین گفت: اسرائیل به‌ رغم قطعنامه شورای امنیت که خواستار پایان جنگ در غزه شده بود، به بدترین عملیات نظامی خود ادامه می‌دهد.

سفیر روسیه در سازمان ملل تاکید کرد: باید فاجعه انسانی در نوار غزه را متوقف کنیم و آتش‌بس ضروری است. شورای امنیت باید خواستار آتش‌بس فوری در غزه شود.

او درباره اتهامات اسرائیل علیه آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت: اسرائیل آنروا را هدف قرار می‌دهد و قبل از هفتم اکتبر نیز کارزاری علیه آن آغاز کرده بود.هیچ جایگزینی برای آنروا در نوار غزه وجود ندارد.

نبنزیا درباره سیاست استفاده از گرسنگی دادن به مردم غزه از سوی اسرائیل گفت: استفاده از گرسنگی در جنگ برخلاف قوانین بین‌المللی است.

سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: «اسرائیل» بین یک غیرنظامی و یک فرد مسلح، ساختمان های مسکونی، مدارس، مساجد، بیمارستان ها و تأسیسات نظامی تمایز قائل نمی شود. وضعیت غزه به دلیل ممانعت از انجام کار آنروا رو به وخامت است و اسرائیل تاکنون شواهدی مبنی بر دخالت کارمندان این سازمان در حمله ۷ اکتبر ارائه نکرده است.

به گزارش ایرنا،‌«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل یک روز پس از درخواست «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با نخست وزیر اسرائیل مبنی بر برقراری آتش بس فوری در غزه، گفت: درخواست فوری خود را برای آتش بس فوری در غزه تکرار می کنم.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی که مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس است، و پس از گذشت شش ماه از جنگ اسرائیل در نوار غزه در جمع خبرنگاران گفت: من درخواست های فوری خود را برای آتش بس فوری بشردوستانه، آزادی بی قید و شرط همه گروگان ها، حفاظت از غیرنظامیان و ارسال بدون مانع کمک های بشردوستانه تکرار می کنم.

کاخ سفید اعلام کرد: رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی (چهارم آوریل ۲۰۲۴) با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درباره وضعیت غزه تلفنی گفت‌وگو کردند. بایدن تاکید کرد که حملات به کارکنان بشردوستانه و وضعیت کلی بشردوستانه در غزه غیرقابل قبول است. بایدن نیاز اسرائیل به اعلام و اجرای یک سری اقدامات مشخص و قابل اندازه گیری برای رسیدگی به آسیب‌ها به غیرنظامیان، رنج‌های بشردوستانه و ایمنی امدادگران را به صراحت بیان کرد. وی تصریح کرد که سیاست آمریکا در قبال غزه با ارزیابی ما از اقدام فوری اسرائیل در قبال این موضوعات تعیین خواهد شد.

به گفته کاخ سفید، «بایدن تاکید کرد که آتش بس فوری برای تثبیت و بهبود وضعیت انسانی و حفاظت از غیرنظامیان بی گناه ضروری است و از نخست وزیر اسرائیل خواست تا به مذاکره کنندگان خود اجازه دهد تا بدون تاخیر، توافقی را برای آزادی گروگان ها به خانه منعقد کنند.»

«جان کربی» سخنگو و نماینده شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی پس از پایان گفتگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو در جمع خبرنگاران در واشنگتن حاضر شد و اعلام کرد: «اگر ما شاهد تغییراتی از سوی (اسرائیل) نباشیم، تغییرات در رویکرد ما خواهد بود».

کربی در عین حال تصریح کرد: « من قصد ندارم اقداماتی که هنوز انجام نشده‌اند را توصیف کنم. اما اقدامات باید انجام شود. تعداد زیادی غیرنظامی کشته شده اند، پس باید اقدامات ملموسی وجود داشته باشد».این سخنگوی دولت بایدن ادامه داد: سیاست ما در مقابل غزه بر اساس تغییراتی خواهد بود که اسرائیل انجام می دهد. ما خواهان موافقت اسراییل با ورود قابل توجه کمک به غزه و بازگشایی نقاط مرزی بیشتر در روز های آینده هستیم.

پربیننده ترین خبرها