خشم ترک ها از صادرات فلز بور به سرزمین‌های اشغالی

يکشنبه 19 فروردين 1403 - 13:34

جریان‌ها و احزاب سیاسی ترکیه با برپایی تظاهرات در استانبول اقدام موسسه ایتی مادن وابسته به صندوق ثروت ترکیه را در صادر کردن فلز بور به رژیم اشغالگر اسرائیل محکوم کردند، این فلز در صنایع با فناوری پیشرفته به کار می رود.

العالم - ترکیه

به گزارش خبرنگار العالم تظاهرکنندگان با برافراشتن بنرهایی خواستار جرم انگاری ادامه داد و ستد با رژیم اشغالگر اسراییل شدند و از دولت ترکیه خواستند تا هرگونه روابط با این رژیم را متوقف کند.

اسناد منتشر شده نشان می دهد که موسسه ایتی مادن چند روز قبل از آخرین انتخابات محلی، یعنی در جریان تجاوز به غزه، فلز بور را به اشغالگران اسرائیلی صادر کرده است.

محمود یاشین، فعال ترک در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: ما به عنوان فعالان سیاسی در ترکیه می خواهیم موضع خود را در ایستادگی کنار ملت مقاوم فلسطین اعلام کنیم و از دولت ترکیه می خواهیم به همه روابط تجاری با اسرائیل پایان دهد. این پیام ما به واضح است.

موضوع صادرات بور در کانون توجه احزاب و نیروهای سیاسی ترکیه قرار گرفته است زیرا پیشتر از دولت خواسته بودند تجارت با اشغالگر را متوقف کند. با وجود تکذیب های مکرر دولت، اسناد منتشر شده ثابت می کند که تجارت همچنان ادامه دارد و موضوع خطرناک تر این است که ترکیه در حال صادرات مواد خام با کیفیت به اشغالگران است.

آیدین یاسین اوغلو، فعال ترک هم به خبرنگار العالم گفت: مبارزات اخیر فلسطین باعث افتخار و سربلندی ما شده است در حالی که اشغالگری اسرائیل مایه شرمساری همگان است. بر همین اساس ادامه همکاری تجاری با اشغالگران مایه شرمساری است و باید فوری متوقف شود.

محافل ترکیه شاهد تشدید انتقادات از دولت است. چندین حزب سیاسی و سازمان‌ بشردوستانه تحصن‌ها و اعتراضات متعدد ترتیب داده و خواستار توقف فوری صادرات کالا به رژیم اشغالگر اسرائیل شده اند.

پربیننده ترین خبرها