حماس شهادت اسیر ولید دقه را تسلیت گفت

حماس شهادت اسیر ولید دقه را تسلیت گفت
يکشنبه 19 فروردين 1403 - 22:31

جنبش حماس طی بیانیه‌ای شهادت اسیر ولید دقه در زندان رژیم اشغالگر صهیونیستی را تسلیت گفت.

العالم ـ فلسطین اشغالی

جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن تسلیت شهادت اسیر دقه، بار دیگر با اسرای فلسطینی تا آزادی آن‌ها از زندان‌های رژیم صهیونیستی تجدید میثاق کرد.

زاهر جبارین رئیس دفتر شهدا، اسرا و مجروحان حماس در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: شهادت فرمانده اسیر ولید دقه (62 سال) از باقه غربی در سرزمین‌های اشغالی 1948 را که 38 سال در بند اسارت بود و از بیماری سرطان رنج می‌برد و در نهایت در نتیجه سیاست اهمال پزشکی عامدانه در زندان رژیم اشغالگر و جنایتکار به شهادت رسید، به ملت بزرگ فلسطین و امت اسلامی و عربی و آزادگان جهان تسلیت عرض می‌نماییم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما در بحبوحه نبرد مبارک طوفان الاقصی و در سایه جانفشانی‌های ملت بزرگ فلسطین در غزه در راستای دفاع از قدس و مسجد الاقصی و وفاداری به اسرا و معراجگاه پیامبر (ص)، بار دیگر با اسرا تا آزادی آن‌ها از زندان‌های دشمن به کوری چشم اشغالگران و سران جنایتکار آن تجدید میثاق می‌کنیم.

جبارین تاکید کرد که جنایات بن گویر در حق اسرای فلسطینی که آخرین نمونه آن شهادت اسیر ولید دقه بود، تلاشی نافرجام برای به شکست کشاندن تلاش‌های واسطه‌ها و سنگ‌اندازی بر سر راه آن‌ها است.
روزنامه عبری زبان "اسرائیل الیوم" روز یکشنبه گزارش داد: اسیر ولید دقه در بیمارستان اسرائیلی "آساو هروویه" به شهادت رسیده است.

این اسیر فلسطینی به سرطان مبتلا بود و به رغم وخامت حالش رژیم صهیونیستی حاضر به آزادی او نشد.

سازمان عفو بین‌الملل اخیرا خواستار آزادی فوری این اسیر فلسطینی از زندان رژیم صهیونیستی شده بود.

پربیننده ترین خبرها