درگیری‌های شدید در کرانه‌باختری/ بازداشت ۳۴ فلسطینی در الخلیل و قدس

درگیری‌های شدید در کرانه‌باختری/ بازداشت ۳۴ فلسطینی در الخلیل و قدس
دوشنبه 20 فروردين 1403 - 12:10

منابع خبری امروز دوشنبه از درگیری های شدید میان مبارزان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در مناطق مختلف کرانه باختری خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از شبکه الجزیره، گردان‌های شهدا الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح اعلام کرد: مبارزان ما به طور مستقیم به سمت نظامیان صهیونیست که در مرکز ایست و بازرسی «دوتان» واقع در غرب شهر جنین در کرانه باختری مستقر شده بودند، شلیک کردند.

گروه مقاومت «جوانان انتقام و آزادی» وابسته به گردان‌های شهدا الاقصی نیز اعلام کرد که درگیری‌های شدیدی با استفاده از سلاح گرم و بمب با نیروهای اشغالگر صهیونیست در اردوگاه طولکرم در کرانه باختری داشته است.

گردان‌های شهدا الاقصی شاخه نابلس نیز به نوبه خود اعلام کرد که مبارزان این گردان ها با نیروهای اشغالگر در اردوگاه بلاطه با سلاح تیربار و استفاده از بمب به شدت درگیر شدند.

منابع خبری گزارش دادند که رژیم صهیونیستی ۳ کودک فلسطینی را در اردوگاه العروب واقع در شمال الخلیل بازداشت کردند.

در همین حال، نظامیان صهیونیستی بیش از ۳۰ شهروند فلسطینی را در شهرک «دورا «در جنوب الخلیل بازداشت کردند.

اشغالگران همچنین به منطقه شرقی شهر نابلس بردند. اردوگاه قلندیا در شمال قدس اشغالی نیز شاهد یورش نظامیان صهیونیست بود.

در همین حال، نیروهای اشغالگر «ایاد حسنی ابزیع» اسیر آزاده فلسطینی را در اردوگاه قلندیا بار دیگر بازداشت کردند.

روز گذشته کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین» و «باشگاه اسیران فلسطین» در بیانیه‌ای مشترک از افزایش شمار اسرای کرانه باختری به ۸۱۰۰ نفر خبر دادند.

بر اساس این گزارش، از زمان آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر)، بازداشت فلسطینیان در استان‌های مختلف الخلیل، بیت لحم، قدس، رام‌الله و جِنین شدت یافته است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرد که بازداشت های خودسرانه دسته جمعی، بازداشت های غیرقانونی و موارد شکنجه گزارش شده و سایر اشکال بدرفتاری با زندانیان فلسطینی را در کرانه باختری ثبت کرده است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی برخلاف قوانین داخلی این رژیم و قوانین بین المللی، اقدام به بازداشت موقت مردم عادی فلسطین در کرانه باختری، غزه و سرزمین های اشغالی می کند.

رژیم صهیونیستی همچنین از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون ۴۵۹ فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رسانده و حدود ۴ هزار و ۷۵۰ نفر را مجروح کرده است.

پربیننده ترین خبرها