مقاله مشترک  پادشاه اردن، السیسی و ماکرون درباره غزه

مقاله مشترک  پادشاه اردن، السیسی و ماکرون درباره غزه
سه شنبه 21 فروردين 1403 - 15:01

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست مقاله مشترکی از عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر  و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و پادشاه اردن  درباره تجاوز اسرائیل به باریکه غزه منتشر کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

این مقاله که بر ضرورت آتش بس فوری در باریکه غزه تمرکز دارد، شش ماه پس از تجاوز وحشیانه ای منتشر شد که جان بیش از 33هزار فلسطینی را گرفت که بیشتر آنها زن و کودک بودند.

این سه مقام در این مقاله، به رژیم اشغالگر نسبت به خطرات حمله به رفح هشدار داده و یادآور شدند که راه حل در گفتگو، پذیرش صلح و راه حل ایجاد دو دولت است.

ترجمه کامل مقاله به شرح زیر است:

جنگ غزه و مصائب فاجعه بار انسانی آن باید اکنون پایان یابد. خشونت، تروریسم و ​​جنگ نمی تواند صلح را در خاورمیانه بیاورد. راه حل تشکیل دو دولت تنها راه شایسته برای تضمین برقراری صلح و امنیت برای همه و تضمین عدم تکرار جنایاتی است که از 7 اکتبر بر سر آنها می آید.

شورای امنیت سازمان ملل 25 مارس، سرانجام با درخواست آتش بس فوری در غزه، مسئولیت خود را بر عهده گرفت. واین یک گام مهم است که باید بدون تاخیر بیشتر به طور کامل اجرا شود.

ما رهبران مصر، فرانسه و اردن با توجه به تلفات انسانی غیرقابل تحمل جنگ، خواستار اجرای فوری و بدون قید و شرط قطعنامه 2728 شورای امنیت سازمان ملل بوده و بر نیاز فوری برای دستیابی به آتش بس دائمی در غزه تاکید می کنیم.

ما بر نیاز فوری به اجرای درخواست شورای امنیت برای آزادی فوری همه گروگان‌ها و بر حمایت خود از مذاکرات با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا شامل آتش‌بس و همچنین گروگان‌ها و بازداشت‌شدگان، تأکید می‌کنیم.

سران مصر و فرانسه و اردن همچنین نسبت به حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار دادند و تأکید کردند: «جان‌های همه قربانیان به یک اندازه مورد احترام است و نقض قوانین انسانی و خشونت و تروریسم و حمله به غیر نظامیان از جانب هر طرفی که باشد محکوم است».

ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم به تمام قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد پایبند باشند، اما درباره عواقب جدی حمله اسرائیل به رفح، که حدود 1.5 میلیون غیرنظامی فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، هشدار می‌دهیم.

نیاز فوری به افزایش توزیع کمک های بشردوستانه وجود دارد. این یکی از الزامات اساسی قطعنامه های 2720 و 2728 شورای امنیت سازمان ملل است .

آژانس های سازمان ملل متحد، از جمله آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهندگان (UNRWA)، و سازمان های بشردوستانه، نقش مهمی در عملیات امداد رسانی در غزه ایفا می کنند که باید از آنها حمایت شود و به آنها اجازه ورود کامل حتی به بخش شمالی نوار غزه داده شود.

طبق قوانین بین‌المللی، اسرائیل موظف است جریان ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین را تضمین کند، مسئولیتی که انجام نداده است.

ما مجدداً از شورای امنیت برای رفع موانع کمک‌های بشردوستانه درخواست می کنیم و همچنین از اسرائیل می‌خواهیم که فورا کمک‌های بشردوستانه را از طریق همه گذرگاه‌ها از جمله شمال نوار غزه و از طریق یک کریدور زمینی مستقیم از اردن و همچنین از طریق دریا تسهیل کند.

ما قتل کارکنان امدادهای بشردوستانه را محکوم می کنیم، که اخیراً حمله به کاروان کمک های آشپزخانه مرکزی جهانی است

ما، رهبران مصر، فرانسه و اردن، مصمم هستیم که با هماهنگی نزدیک با سازمان ملل متحد و شرکای منطقه‌ای، به افزایش تلاش‌های خود برای برآوردن نیازهای انسانی، پزشکی و بهداشتی جمعیت غیرنظامی غزه ادامه دهیم

در نهایت، بر نیاز فوری به بازگرداندن امید به صلح و امنیت برای همه در منطقه، قبل از هر چیز برای مردم فلسطین و اسرائیل تاکید می کنیم. ما بر عزم خود برای ادامه همکاری برای جلوگیری از پیامدهای منطقه‌ای بیشتر تاکید می‌کنیم و از همه طرفها می‌خواهیم از هرگونه اقدام تشدیدکننده خودداری کنند. ما خواهان پایان همه اقدامات یکجانبه از جمله فعالیت های شهرک سازی و مصادره زمین هستیم. ما همچنین از اسرائیل می خواهیم که از اقدامات خشونت آمیز شهرک نشینان جلوگیری کند.

ما بر لزوم احترام به موقعیت تاریخی و حقوقی فعلی اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در بیت المقدس تاکید می کنیم.

ما بر عزم خود برای افزایش تلاش های مشترک برای دستیابی به راه حل موثر تشکیل دو کشور تاکید می کنیم. ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی ، مطابق با قوانین بین المللی و قطعنامه های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد، برای زندگی در کنار هم در صلح و امنیت با اسرائیل، تنها راه دستیابی به صلح واقعی است. شورای امنیت باید نقش تعیین کننده ای در بازگشایی این افق برای صلح ایفا کند.

پربیننده ترین خبرها