بلینکن: آمریکا در کنار اسرائیل می‌ایستد

بلینکن: آمریکا در کنار اسرائیل می‌ایستد
پنج‌شنبه 23 فروردين 1403 - 09:42

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره ایران و غزه گفت‌وگو کرد و گفت که واشنگتن در کنار اسرائیل می‌ایستد.

العالم - آمریکا

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای که در تارنمای این وزارتخانه منتشر شد، اعلام کرد: بلینکن بر حمایت ایالات متحده از امنیت اسرائیل تاکید و تصریح کرد که آمریکا در برابر هر گونه تهدیدی از سوی ایران و گروه‌های نیابتی‌اش در کنار اسرائیل خواهد ایستاد.

وی افزود: بلینکن و گالانت همچنین درباره تلاش‌های جاری برای تضمین آزادی همه گروگان‌ها در چارچوب توافق برای آتش‌بس فوری در غزه گفت‌وگو کردند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: بلینکن از تصمیم‌های اخیر اسرائیل مبنی بر اقدامات فوری برای تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه و بهبود هماهنگی بشردوستانه و کاهش تنش‌ها استقبال و تاکید کرد که حوادثی مانند حمله به کارکنان آشپزخانه مرکزی جهانی هرگز نباید تکرار شود.

بر اساس این بیانیه، بلینکن تاکید کرد که ایالات متحده از اسرائیل انتظار دارد که به سرعت تعهدات خود را در زمینه کمک‌های بشردوستانه و کاهش تنش‌ها اجرا کند و این تعهدات باید ادامه یابد.

همچنین دوشنبه لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و گالانت درباره لزوم ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و طرح عقب‌نشینی اسرائیل از بخش‌هایی از این باریکه گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند. این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه چهارشنبه از افزایش شمار شهدای این حملات به ۳۳ هزار و ۴۸۲ نفر و آمار مجروحان این جنایات به ۷۶ هزار و ۴۹ نفر خبر داد.

پربیننده ترین خبرها