حمله پلیس آلمان به «کنفرانس فلسطین» در برلین+ویدئو

جمعه 24 فروردين 1403 - 22:54

پلیس آلمان با یورش به محل برگزاری نشست فلسطین در شهر برلین ضمن متوقف کردن پخش زنده این کنفرانس، برق محل برگزاری را نیز قطع کرد.

العالم - اروپا

حساب کاربری کنفرانس فلسطین در شبکه اجتماعی ایکس ضمن اعلام این خبر نوشت : این اقدام تاسف آور است و امروز روزی اندوهناک برای دموکراسی بود.

مسوولان برگزاری کنفرانس فلسطین همچنین اعلام کردند: با وجود حمله پلیس آلمان به محل برگزاری و جلوگیری از پخش زنده مراسم ، عشق فلسطینیان به زندگی بر حامیان مرگ و نابودی که همراهی آلمان با نسل کشی غزه نمونه ای از آن است پیروز خواهد شد.

از سوی دیگر پلیس آلمان با ادعای اینکه با یهودی ستیزی مقابله می کند از بازداشت ۳ نفر در محل برگزاری همایش فلسطین خبر داد که ۲ نفر آنها فعالان یهودی بوده اند.

مقامات آلمان همچنین به منظور جلوگیری از شرکت غسان ابو سته جراح مشهور فلسطینی در کنفرانس فلسطین مجوز ورود وی به خاک آلمان را لغو کردند.

غسان ابو سته به تازگی به عنوان رئیس دانشگاه گلاسکوی اسکاتلند انتخاب شده بود.

کنفرانسی برای حمایت از مسئله فلسطین تحت عنوان "کنفرانس فلسطین... ما شما را محاکمه خواهیم کرد" توسط گروهی از فعالان و جنبش‌های سیاسی در آلمان با مشارکت فعالان آلمانی‌، فلسطینی‌و یهودیان ضد صهیونیسم در برلین برگزاری می شود.

قرار است در این کنفرانس سه روزه جمعی از سیاستمداران و فعالان از جمله یانیس فاروفاکیس وزیر دارایی سابق یونان، ریچارد بوید باریت نماینده حزب خلق ایرلند و نادیه سمور حقوقدان فلسطینی و غسان ابوسته پزشک فلسطینی و شماری دیگر از فعالان سخرنانی خواهند کرد.

این درحالی است که رسانه های آلمان این کنفرانس را آماج حملات خود قرار دادند و برگزار کنندگان را به حمایت از تروریسم متهم کردند.

پربیننده ترین خبرها