حمایت "فعالان مدنی تونس" از پاسخ ایران به جنایت اسرائیل در دمشق

يکشنبه 26 فروردين 1403 - 12:22

احزاب، گروه‌های فعال مدنی و سیاسی در تونس، پاسخ ايران به جنايت "اسرائیل" در حمله به مقر سفارت جمهوری اسلامی در دمشق را حق قانونی ایران و بر اساس قوانین بین المللی دانسته و آنرا ضرورتی درجهت بازدارندگی رژیم صهیونیستی و توقف او از تجاوز وچنگ اندازی بر کشورهای منطقه دانسته اند.

العالم - تونس

به گزارش خبرنگار العالم در تونس، احزاب، گروه‌های مدنی و سیاسی این کشور پاسخ ایران به اشغالگران در جنایت حمله به کنسولگری ایران در دمشق را یک حق مشروع دانسته که توسط قوانین بین‌المللی تضمین شده است.

محمد زهیر حمدی، دبیرکل حزب "گروه‌های مردمی" در تونس، گفت: این حق مشروع جمهوری اسلامی ایران است که به این تجاوزات پاسخ دهد و از حاکمیت خود دفاع کند و "اسرائیل" را باز دارد.

نخبگان تونس تأیید کردند که پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی گامی راهبردی در چارچوب اقدام مقاومتی و در پی طوفان الاقصی است كه مسیری روشن را برای آزادی فلسطین از چنگال اشغال "اسرائیل" ترسيم مى‌كند.

ایمن بوغدیری، نماینده پارلمان تونس از گروه "بگذار مردم پیروز شوند"، به خبرنگار العالم گفت: همه قوانین وهمه هنجارهاى بین المللی، تجاوز "اسرائیل" به ایران را محکوم می کنند.

صلاح الدین داودی، دیگر فعال سیاسی گفت: هر پاسخی به موجودیت دشمن و هر هدف قرار دادن آن لزوما پاسخ مقاومت و راهبردی استراتژیک در راستای آزادسازی قدس است، و همانگونه که "طوفان الاقصی" یک استراتژی کامل وجامع برای آزادسازی سرزمین‌های اشغالی است، پس هر گونه پاسخی به دشمن از هر طرف که باشد حق مشروعی است که مردم از آن استقبال می کنند و این بشارتی در جهت آزادی فلسطین است.

پربیننده ترین خبرها