بولتون: حمله ایران نشانه شکست بازدارندگی آمریکا و اسراییل است

بولتون: حمله ایران نشانه شکست بازدارندگی آمریکا و اسراییل است
يکشنبه 26 فروردين 1403 - 18:42

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، با بیان اینکه حمله ایران نشانه ى شکست ناگوار بازدارندگی آمریکا و اسرائیل است، از رژيم صهيونيستي خواست در واکنش به هرگونه اقدامات ایران "بسیار قوی تر" پاسخ دهد.

العالم - امريكا

بنابر گزارش عربی 21، بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا و یکی از برجسته ترین چهرهای حامی جنگ و تجاوز نظامى به شمار می رود ، در مصاحبه با شبکه امریکائی "سي إن إن" گفت ؛ باید از دبلیو بوش تشکر کنیم که آمریکا را از معاهده ۱۹۷۲ ضد موشک بالستیک خارج كرد و توانمندی دفاع ضد موشکی آمریکا را به کار گرفت".

او در ادامه ي اظهاراتش افزود: " اقدام ايران در حمله به "اسرائيل" بسيار بزرگتر و بيشتر از توقع ما بود، چراکه او مستقیما از خاک خود اهدافی را در "اسرائیل" مورد هدف موشک‌های کروز و بالستیک قرار داد" .

بولتون در این مصاحبه گفت: چیزی که ما امشب دیدیم نمایانگر شکست سنگین بازدارندگی آمریکا و اسرائیل بود. شکست سنگینی در برابر ۲۰۰ موشک کروز و بالستیک و پهپاد.»

وي همچنین در این مصاحبه پیشنهاد کرده که آمریکا و رژیم صهیونیستی در پاسخ به حمله موفقيت آميز ایران، به ارزیابی خسارات و تقویت بازدارندگی پرداخته تا بر حسب گمان او بتوانند پاسخى شدیدتر به ایران بدهند".

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه اعلام کرد در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها